تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۶۴۱۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران:

جلوی صدور مجوز‌های افسارگسیخته معدنی در چالوس گرفته می‌شود

‌می‌متالز - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه، معدنکاری غیراصولی باعث رانشی شدن بخش قابل توجهی از اراضی کوهستانی چالوس شده است، گفت: باهمراهی فرماندار جلوی صدور مجوز و فعالیت‌های افسارگسیخته معدنی در این شهرستان گرفته می‌شود.

به گزارش می‌متالز، روح الله سلگی عصر یکشنبه در نشست شورای اداری چالوس افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته صدور غیرقانونی معدنکاری باعث خطر رانشی شدن زمین و ایجاد ریزگرد در جاده اصلی و بسیاری از مناطق چالوس شده که به طور حتم با لغو مجوز معدنکاری در منطقه جلوی این چالش را خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه، بیشترین زمین خواری در استان در شهرستان چالوس روی می‌دهد و بسیاری از سودجویان از هر ابزاری برای تغییر کاربری اراضی استفاده می‌کنند، گفت: به طور حتم مسوولان ارشد استان با فرماندهی استاندار جلوی این زمین خواری را خواهند گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه، چالش‌های اجتماعی و فرهنگی در برخی از مناطق چالوس جدی است، ادامه داد: به طور حتم باید دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای رفع این چالش‌ها تمام قد پای کار بیایند.

سلگی با بیان اینکه، ورودی شهر چالوس از بُعد پدافند غیرعامل دارای ایراداتی است، اضافه کرد: در سال‌های گذشته برای رفع مشکلات زیرساختی این شهرستان اقداماتی انجام نشده، اما اکنون با روحیه انقلابی مسوولان شهرستانی و استانی درصدد رفع این دغدغه‌ها هستیم.

استاندار مازندران امروز یکشنبه در قالب سفر شهرستانی با حضور حدود ۵۰ مدیرکل دستگاه اجرایی به چالوس سفر کرده است.

بازدید از چند طرح نیمه‌تمام عمرانی، اعزام نماینده به تمامی روستا‌ها به منظور گفتگو با روستاییان و احصای مسایل و مشکلات آن‌ها از اهداف سفر یک روزه استاندار مازندران به چالوس اعلام شده است.

حسینی‌پور در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و ایثارگران و فعالان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان چالوس دیدار و گفتگو کرد. برگزاری نشست شورای اداری شهرستان هم برنامه پایانی سفر استاندار مازندران به چالوس بود.

پیشتر استاندار مازندران طی روز‌های ششم و نوزدهم خرداد ماه به ترتیب در اولین و دومین سفر شهرستانی به گلوگاه و فریدونکنار سفر کرده بود.

چالوس یکی از شهرستان‌های ساحلی استان مازندران است که براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۱۱۶ هزار و ۵۴۲ نفر جمعیت دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مازندران

عناوین برگزیده