تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۶۴۲۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اقدامات ایمنی لازم برای عدم تکرار حادثه سیمان دشتستان انجام شود

‌می‌متالز - امام جمعه دشتستان گفت: حادثه شرکت سیمان دشتستان که منجر به مجروحیت چند تن از کارکنان خدوم آن شد مایه تأسف و تأثر همگان شد و انتظار می‌رود مسئولان مربوطه ضمن بررسی علل و عوامل آن و جبران خسارات وارده، اقدامات ایمنی لازم جهت عدم تکرار چنین حوادث تلخی داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام اظهار داشت: باید قوه قضائیه مجاهدانه تلاش کند به دستگاه قضائی کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی و نظام اسلامی دست یابد.

امام جمعه دشتستان اضافه کرد: برنامه ریزی دشمن برای اختلال در بازار ارز و طلا و کالا، ساختار معیوب اقتصاد ایران و تبعات تلخ آن و کم کاری و سیاست‌های غلط اقتصادی دولت قبل از دیگر عوامل گرانی است.

حجت‌الاسلام مصلح افزود: طبیعی است که افزایش بی رویه کالا بر سایر خدمات دولت سایه بیندازد و شیرینی اقداماتی، چون توفیق دولت در کنترل کرونا، کاهش نقدینگی، صفر شدن استقراض از بانک مرکزی و رشد پایه پولی، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی کشور، بیمه شدن بیش از ۵ میلیون نفر از محرومان جامعه، حضور فعال مسوولان در بین مردم کمتر به چشم بیاید.

وی خاطرنشان کرد: جراحی اقتصادی دولت برای مردمی سازی یارانه‌ها، فعالیت عوامل نفوذی در بدنه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و عدم هماهنگی در سیاست گذاری، نظارت و اجرا توسط مسئولین از دیگر عوامل گرانی است.

امام جمعه دشتستان گفت: مردم ما همواره با تحمل همه سختی‌ها پای انقلاب و نظام ایستاده اند که باید قدردان آن‌ها باشیم و با تمام وجود به آن‌ها خدمت کنیم.

وی ادامه داد: از دولت مردمی آیت‌الله رئیسی انتظار می‌رود در راستای مهار تورم و گرانی افسارگسیخته و جلب رضایت مردمی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

امام جمعه دشتستان با اشاره به وقوع حادثه در شرکت سیمان اضافه کرد: حادثه شرکت سیمان دشتستان که منجر به مجروحیت چند تن از کارکنان خدوم آن شد مایه تأسف و تأثر همگان شد و انتظار می‌رود مسئولان مربوطه ضمن بررسی علل و عوامل آن و جبران خسارات وارده، اقدامات ایمنی لازم جهت عدم تکرار چنین حوادث تلخی داشته باشند.

حجت‌الاسلام مصلح با اشاره به وقوع زلزله افغانستان گفت: همچنین تأسف و تأثر خود را نسبت به حادثه زلزله در افغانستان و داغدار شدن برادران و خواهران مسلمان ابراز می‌داریم و برای شفای عاجل و التیام قلوب دردمند مجروحان و آسیب دیدگان دست به دعا بر می‌داریم.

وی ضمن گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به عوارض روانی مصرف مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: برهم خوردن تعادل روانی، عدم توجه به اصول و مقررات جامعه، ضعف اراده، از بین رفتن احساس مسوولیت، ایجاد احساسات خصومت زا، بی قراری، عصیان گری، اضطراب دائم و احساس بی کفایتی و تنهایی، اختلال در خواب، بروز انواع بیماری‌ها و اختلالات روانی از جمله این مسائل است.

امام جمعه دشتستان با اشاره به عوارض خانوادگی: مصرف این مواد، افزود: نابسامانی خانوادگی، محدود شدن روابط خانوادگی، عدم تربیت صحیح فرزندان، خشونت در خانواده، گسترش طلاق و کاهش آمار ازدواج، افت سطح فرهنگ اجتماعی و اقتصادی خانواده از این موارد است.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها باید نسبت به این بلای خانمانسوز بیشتر احساس مسئولیت کنند و مراقب فرزندان عزیز خود باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده