تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۶۴۴۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:

تولید و تنظیم بازار فولاد با احیای وزارت بازرگانی از یکدیگر تفکیک می‌شوند

‌می‌متالز - به نظر می‌رسد بخش فولاد هم مانند بخش‌های دیگر در بخش تولید باید تحت اختیار وزارت صنعت و معدن باشد و در بخش تنظیم بازار و تامین مواد اولیه وزارت بازرگانی نظر بدهد.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه موافق احیای وزارت بازرگانی است گفت: اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت آنقدر زیاد است که که وزیر توانایی رسیدگی به همه امور را ندارد و به نظر می‌رسد تفکیک آن کار معقولی باشد.

جعفر قادری، با اشاره به طرح مجلس برای تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت افزود: به نظر می‌رسد بخش فولاد هم مانند بخش‌های دیگر در بخش تولید باید تحت اختیار وزارت صنعت و معدن باشد و در بخش تنظیم بازار و تامین مواد اولیه وزارت بازرگانی نظر بدهد.

به گفته وی، اکنون تولید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و به نظر می‌رسد باید اقدامات جهادی در این زمینه انجام شود. ضمن اینکه احیای وزارت بازرگانی می‌تواند به تنظیم بهتر بازار کمک کند.

علی بهادری جهرمی اعلام کرده است: «دولت با طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد. از جمله دلایل اعلام موافقت تقویت و تجمیع ابزار‌های نظارتی دولت بر بازار، کنترل مؤثرتر قیمت‌ها، تسهیل تجارت و رونق تجارت خارجی، سیاست‌گذاری واحد و چابکی در امور بازرگانی و حمایت جدی‌تر از مصرف‌کننده بود.»

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده