تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۶۴۴۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
واکنش فعالان به حملات سایبری علیه شرکت‌های فولادی؛

حملات سایبری تازگی ندارد/ لزوم به‌روزرسانی در دفع حملات سایبری به صنایع

‌می‌متالز - با وجود تحریم‌ها و موانعی که برای فعالیت‌ها در کشور وجود دارد، نمی‌توان انتظار داشت که به طور کامل در هر صنعتی به‌روز پیش برویم و با فاصله‌ای از دیگر نقاط جهان فعالیت‌های خود را پیش می‌بریم و علت اصلی اینکه صنایع اقصی نقاط جهان در دفع حملات سایبری موفق هستند، همین به‌روزرسانی تجهیزات و نرم‌افزار‌های کاربردی است.

به گزارش می‌متالز، عضو هیات رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه حملات سایبری به منظور اختلال در تولید دائمی خواهند بود، گفت: بهتر است با به‌روزرسانی شبکه‌ها و به کارگیری نیرو‌های متخصص با حملات دائمی سایبری مقابله کنیم.

سید بهادر احرامیان در واکنش به حملات سایبری به دو شرکت فولادی بزرگ کشور افزود: حملات سایبری به دو شرکت فولاد مبارکه و فولاد خوزستان که دو شرکت بزرگ تولید فولاد در کشور ما محسوب می‌شوند، به منظور اختلال در تولید انجام می‌شود و نوعی رویارویی با کشور به حساب می‌آید کما آن که پیش از این، در صنایع دیگر کشور هم چنین مسائلی رخ داده بود.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه و خوزستان، دو شرکت بسیار مهم در اقتصاد ما محسوب می‌شوند، افزود: حملات سایبری، مقوله‌ای توقف‌ناپذیر هستند که با ادامه داشتن رقابت و تقابل با دیگر نقاط جهان همچنان جریان خواهند داشت و صنایع به خصوص شرکت‌های فولادی باید برای جلوگیری از این حملات شبکه‌های خود را قوی‌تر و با به‌روزرسانی کردن اطلاعات و تقویت بخش رایانه‌ای خود با این حملات مقابله کنند.

عضو هیات رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تأکید کرد: شرکت فولاد مبارکه که سیستم‌های به‌روزرسانی شده بیشتری دارد و از متخصصان زیادی بهره می‌برد و در دفع این حمله سایبری موفق‌تر عمل کرد، اما فولاد خوزستان با اینکه خسارتی را در پی این حمله متحمل نشد، کمی با مشکل در مقابله با آن روبه‌رو شد.

احرامیان درباره وضعیت به‌روزرسانی و آمادگی صنایع فولادی کشور در برابر حملات سایبری گفت: با وجود تحریم‌ها و موانعی که برای فعالیت‌ها در کشور وجود دارد، نمی‌توان انتظار داشت که به طور کامل در هر صنعتی به‌روز پیش برویم و با فاصله‌ای از دیگر نقاط جهان فعالیت‌های خود را پیش می‌بریم و علت اصلی اینکه صنایع اقصی نقاط جهان در دفع حملات سایبری موفق هستند، همین به‌روزرسانی تجهیزات و نرم‌افزار‌های کاربردی است.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده