تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۶۴۶۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۲۰ خودرو توقیفی در انبار‌های گمرک و بندر بوشهر منتظر حکم قضایی است

‌می‌متالز - مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر با تشریح وضعیت خودرو‌های سواری رسوبی در گمرک و بندر بوشهر گفت‌: برای ۱۲۰ دستگاه خودرو سواری خارجی رسوبی در گمرک و بندر بوشهر از سوی محاکم قضایی رأی صادر نشده است.

به گزارش می‌متالز، رحیم بهادری صبح امروز در تشریح وضعیت ماشین‌آلات رسوبی خارجی در گمرک بوشهر اظهار داشت: ۳۷۵ خودرو و ماشین‌آلات راهسازی در انبار‌های گمرک و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۹۴ دستگاه راهسازی به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان در انبار گمرک و اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر وجود دارد خاطر نشان کرد: این ماشین‌آلات از سال ۱۳۹۲ در انبار این دستگاه‌ها توقیف و هنوز ترخیص نشده است.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر با تشریح وضعیت خودرو‌های سواری رسوبی در گمرک بوشهر گفت‌: اکنون ۲۸۱ دستگاه خودروی سواری و متروکه قاچاق خارجی از سال ۱۳۹۲ به سبب نداشتن مجوز قانونی در انبار گمرکات و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر توقیف شده است.

بهادری با بیان اینکه خودرو‌های سواری وارداتی توقیفی در گمرک و بندر بوشهر منتظر حکم قضایی هستند خاطر نشان کرد: برای ۱۲۰ دستگاه خودرو سواری خارجی رسوبی در گمرک و بندر بوشهر از سوی محاکم قضایی هنوز رأی صادر نشده است.

وی با بیان اینکه خودرو‌های رسوبی در گمرک مشمول قانون قاچاق هستند بیان کرد: برای بقیه خودرو‌های رسوبی در گمرک و بنادر استان بوشهر هم اگر حکم قضایی صادر شده به سبب نداشتن مجوز قانونی، هنوز ترخیص نشده‌اند.

بهادری ارزش این هر خودرو سواری توقیفی بین ۴ میلیارد تا ۱۲ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در مجموع ارزش این خودرو‌های رسوبی در انبار گمرک و بندر بوشهر بین یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل اموال تملیکی استان بوشهر از تعیین تکلیف کالا‌های رسوبی و سریع الفساد موجود در انبار‌ها و تعدادی از پرونده‌های استرداد شده خبر داد و اظهار کرد: در بازدید معاون و نماینده دادستان بوشهر از انبار‌های اموال تملیکی استان بوشهر، برای تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌ها، دستور فروش کالا‌های رسوبی و سریع الفساد موجود در انبار‌ها به قید فوریت صادر شد.

وی افزود: هیات بازدید کننده همچنین دستور انهدام کالا‌های ممنوعه و فاقد مجوز‌های مصرف و تاریخ گذشته که فاقد رأی هستند را صادر کردند.

کاهش قابل توجه کالا‌های متروکه در گمرک شهید رجایی/ متروکه شدن کالا‌ها نباید به دروازه جدید ورود کالا به کشور تبدیل شود.

بهادری از پیگیری فوری دستورات صادر شده برای جلوگیری از رسوب کالا‌های سنواتی و تاریخ گذشته و افت کیفیت کالا‌های فاقد رأی خبر داد و تصریح کرد: معاون دادستان بوشهر در این بازدید نسبت به تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی متروکه موجود در انبار‌ها نیز قول مساعد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده