تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۶۴۶۹۳
سرویس خبر : انرژی

نیروگاه حرارتی زغال‌سنگ سوز طبس چالش تامین برق کشور را برطرف می‌کند

‌می‌متالز - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: نیروگاه حرارتی زغال‌سنگ سوز طبس با توان تولید ۶۵۰ مگاوات برق می‌تواند بسیاری از چالش‌های تامین برق کشور و به‌ویژه استان‌های مرکزی و شرق کشور برطرف کند.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر رحیمی به همراه اکبرزاده بخشدار مرکزی و زارع‌نیا رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس از معدن استخراج و نیروگاه حرارتی زغال‌سنگ سوز طبس بازدید کردند.

فرماندار ویژه طبس اظهار داشت: با توجه به نیاز کشور به تامین برق و با توجه به مشکلات اخیر بحران آب در مورد نیروگاه‌های برق آبی، تسریع در راه‌اندازی نیروگاه حرارتی زغال‌سنگ سوز طبس امری ضروری است.

رحیمی گفت: این نیروگاه با توان تولید ۶۵۰ مگاوات برق می‌تواند بسیاری از چالش‌های تامین برق کشور و به‌ویژه استان‌های مرکزی و شرق کشور برطرف کند از این بابت هم در مساله اشتغال‌زایی و هم یک ابر زیرساخت ملی در منطقه حائز اهمیت بالایی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی همچنین از بخش‌های مختلف عمرانی و تجهیزاتی نیروگاه بازدید و در جریان چرخه عملیاتی کارکرد نیروگاه قرار گرفت.

نیروگاه حرارتی زغال‌سنگ سوز طبس دارای بزرگترین معدن زغال‌سنگ حرارتی کشور با ذخیره ۲۰۹ میلیون تن زغال‌سنگ حرارتی است.

در بازه زمانی بهره‌برداری از نیروگاه در افق سال ۱۴۰۳ اشتغال پایدار ۲۰۰۰ نفر در معدن و نیروگاه تحقق خواهد یافت و تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده که برای بهره‌برداری از طرح ۱۵ هزار و میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس همچنین از معدن روباز زغال سنگ حرارتی کانی کربن بازدید کرد.

وی پس از بازدید کارگاه‌های استخراج زغال و باطله زغال‌سنگ حرارتی در این منطقه معدنی و ارگاه پروژه‌های بازدید شده امروز جنب و جوش کار و تلاش، نشاط نیرو‌های کار، کارکرد ماشین‌آلات و تجهیزات را امیدآفرین و نویدبخش چرخش منظم اقتصاد و اشتغال‌زایی دانست و این مسئله خستگی کار و تلاش برای مردم را برای من از بین می‌برد.

معدن کانی کربن با ذخیره ۱۰ میلیون تنی و با اشتغال ۳۵۰ نفری و ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تنی زغال‌سنگ حرارتی در سال دارای فعالیت است که از واحد‌های تولیدی موفق حوزه معادن شهرستان طبس محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده