تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۶۴۸۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

علت تعطیلی معدن آسمینون عدم تمدید قرارداد‌های کاری است، دلیل فنی ندارد

‌می‌متالز - علت تعطیلی معدن آسمینون عدم تمدید قرارداد‌های کاری است، دلیل فنی ندارد /تعطیلی معدن آسمینون نتیجه عدم مدیریت در آن شرکت است که نتوانسته اعتماد کارفرما و مجموعه کاری را فراهم کند.

به گزارش می‌متالز، مسلم مروجی فرد رییس سازمان صمت در جنوب کرمان در نشست خبری به مناسبت روز ملی صنعت و معدن و دهه تولید و تجارت در خصوص تعطیلی شرکت معادن فاریاب (معدن آسمینون) گفت: شرکت معادن فاریاب بزرگترین کارخانه معدنی در جنوب کرمان است که هزار و ۲۰۰ نفر کارگر دارد و متاسفانه در دو سه ساله اخیر با چالش‌های زیادی روبرو شده است.

مروجی با بیان اینکه کارفرمای این مجموعه اعلام تعطیلی کرده، افزود: علت تعطیلی این شرکت معدنی به تمدید قرارداد کارگری برمیگردد و دلایل فنی برای آن اعلام نشده است.

وی علت تعطیلی را عدم‌مدیریت در آن مجموعه عنوان کرد که نتوانسته اعتماد بین کارفرما و مجموعه کارگری را فراهم کند.

مروجی با اشاره به اینکه امسال تا تاریخ یکم خردادماه قرارداد‌های کارگران تمدید بود، افزود: در جلسه‌ای با حضور کارفرما تصمیم گرفته شد قرارداد با کارگران‌این مجموعه یکساله باشد، اما کارفرما بعدا زیر بار نرفت و بر قرارداد سه ماهه با کارگر‌ها تاکید کرد.

رییس سازمان صمت خاطرنشان‌کرد: کارفرمای مجموعه معادن آسمینون با اعلام تعطیلی مجموعه به اداره کار دلیل آن را عدم امضای قرارداد از سوی کارگران اعلام کرده و دلایل فنی برای تعطیلی عنوان نکرده است.

وی این چالش را حاصل عدم‌مدیریت شرکت عنوان کرد که نتوانسته اعتماد آن واحد و مجموعه کاری را فراهم کند.

مروجی با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز این شرکت دچار چالش‌هایی شد که با رایزنی‌هایی فعال شد، افزود: امسال نیز سازمان صمت جنوب کرمان در این خصوص پیگیری‌های لازم را داشته و طبق نظر شورای تامین کار‌هایی انجام شده و همچنین اخطار‌هایی داده شده است. مروجی تصریح کرد: از طرف مجموعه صمت اقداماتی که لازم بوده انجام شده و به شورای عالی معادن کشور ارسال گردیده که باید بررسی کند.

وی اظهارامیدواری کرد، با بررسی‌هایی شورای عالی معادن کشور تصمیمات خوبی برای معدن آسمینون اتخاذ شود.

منبع: مکران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده