تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۶۴۹۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت اردبیل:

ظرفیت‌های معدنی اردبیل شناسایی و رونق می‌یابد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ظرفیت‌های معدنی اردبیل در راستای رونق‌بخشی به حوزه اشتغال معدن شناسایی و معرفی می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی ظهر چهارشنبه در مراسم صدور پروانه بهره‌برداری برای نخستین معدن مس در شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: معادن استان اردبیل از ظرفیت بسیار ویژه‌ای برای کارآفرینی برخوردار بوده و با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توان در این بخش به دستاورد‌های مهم تولیدی و اقتصادی دست یافت که به سود کل منطقه باشد.

وی تصریح کرد: بسیاری از شهر‌های استان اردبیل از جمله سرعین، خلخال، مشگین‌شهر و نیر از طرح‌های مورد تأیید گردشگری برخوردار هستند که پرداخت و سرمایه‌گذاری به این قبیل موضوعات با توجیه مناسب اقتصادی همراه خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برای رونق گردشگری و اجرای طرح‌های توجیهی زمین لازم نیز به صورت رایگان فراهم شده و آماده در اختیار قرار دادن به بخش خصوصی است.

صادقی یادآور شد: مناطق ویژه اقتصادی از امتیازات بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاران برخوردار هستند که در نمین نیز نمونه‌هایی از چنین قابلیت‌هایی مهیا شده و می‌توان با فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز، رشد تولید و سرمایه‌گذاری در این شهرستان مرکزی استان را شاهد شد.

وی از صدور پروانه بهره‌برداری برای نخستین معدن مس در این استان خبر داد و افزود: این پروانه بهره‌برداری در هفتمین روز از دهه تولید و تجارت برای معدن مورد نظر با ذخیره ۷۰ میلیون تن کانسنگ مس و استخراج سالیانه یک میلیون تن صادر شده است.

صادقی با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد ریال تاکنون در این معدن سرمایه‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: میزان اشتغالزایی در این مدت ۹۰ نفر است و با احداث واحد کنسانتره تا سه سال آینده، سرمایه‌گذاری انجام شده به ۴۳ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی آن به ۳۲۰ نفر خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: این معدن مس با عنوان «صاحب دیوان» در محدوده شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و راه‌اندازی واحد کنسانتره مس آن در آینده تأثیر بسیاری در توسعه اقتصادی این شهرستان و استان خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده