تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۲۶۴۹۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مجلس:

منابع حاصل از معادن و مالیات بر ارزش افزوده باید مشمول اصلاح ساختار بودجه کل کشور شوند

‌می‌متالز - نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه تاکنون تنها ۲۰ درصد از ساختار بودجه اصلاح شده گفت: منابع حاصل از معادن، مالیات بر ارزش افزوده، شرکت‌های دانش بنیان باید در ادامه مسیر اصلاح ساختار بودجه باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان با اشاره به بحث اصلاح ساختار بودجه عنوان کردند قانون برنامه باید قابلیت اجرایی داشته باشد و نه اینکه کلی باشد.

وی افزود: در قانون برنامه باید نیاز پنج سال آینده کشور مشخص شود و تاکید مجلس بر این است تا در قانون برنامه هفتم این موضوع لحاظ شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حرکت برای اصلاح ساختار بودجه شروع شده، کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی، کاهش یارانه‌های مستقیم و هدفمند کردن یارانه‌ها و پرداخت یارانه به جامعه هدف مهم‌ترین اقداماتی بوده که اخیرا در روند اصلاح ساختار بودجه توسط مجلس و دولت انجام شده است.

نوباوه خاطرنشان کرد: تاکنون حداکثر ۲۰ درصد در مسیر اصلاح ساختار بودجه گام برداشته‌ایم، ولی استفاده از منابع مختلف کشور همچون معادن، مالیات بر ارزش افزوده و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان مسائلی است که در اصلاح ساختار بودجه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه گام‌هایی برای اصلاح ساختار بودجه برداشته شده است، اما باید اقدامات جدی‌تر در این زمینه انجام شود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده