تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۰۱۱۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کنترل حمل مواد معدنی جنوب کرمان دقیق‌تر می‌شود

‌می‌متالز - با تعامل اداره کل صمت و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان، حمل و نقل مواد معدنی در جنوب استان کرمان قانونمند‌تر می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مسلم مروجی فرد در جلسه ساماندهی و مدیریت حمل مواد معدنی جنوب کرمان که در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با حضور دستگاه‌های عضو و صنوف وابسته بخش خصوصی برگزار شد، بر قانونمند و دقیق ترشدن کنترل حمل مواد معدنی تاکید کرد.

او با اشاره به تنوع ماده معدنی در جنوب کرمان گفت: چرخه اقتصادی در جنوب فعال شده که این مهم زمینه افزایش اشتغال و تولید را در این منطقه فراهم کرده است.

او با بیان اینکه معادن و صنایع معدنی جنوب در رابطه با مسوولیت‌های اجتماعی، اقدامات خوبی انجام داده اند، افزود: در بحث زیرساخت‌ها با رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام شده، بسیاری از زیر ساخت‌ها مانند انجام خط انتقال برق از جیرفت به ساردوئیه که ضمن کمک به تامین برق مردم، سرمایه گذاری‌های آینده را نیز ممکن می‌سازد و ساخت پل اسنفدقه در حال تامین است که این امر می‌تواند زمینه جذب سرمایه گذاران را نیز فراهم کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان داشت: با ورود معادن سنگ چینی، معادن سنگ آهن اسفندقه، کارخانه کرومیت منوجان و کارخانه آهک قلعه گنج به چرخه تولید و افزایش تولید مواد معدنی در جنوب کرمان، در رابطه با حمل و نقل مواد معدنی همکاری سایر دستگاه‌ها الزامی است.

در ادامه محمد مجاز معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه کنترل حمل مواد معدنی می‌تواند به اقتصاد جنوب کرمان کمک کند، افزود: نصب دوربین، ایجاد ایست‌های بازرسی از طریق شناسایی گلوگاه‌ها و مسدود کردن این نقاط، مستقر کردن شرکت‌های حمل و نقل و... از جمله راهکار‌هایی است که می‌تواند باعث کنترل و ساماندهی حمل مواد معدنی شود.

راهداری جنوب کرمان، طرح کنترل از مبدا حمل مواد معدنی را به زودی اجرایی خواهد کرد

مجتبی محمودی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان نیز در این نشست گفت: ظرفیت خوبی که در حوزه بخش معدنی در جنوب کرمان فراهم شده است، یقینا سبب توسعه جنوب کرمان و ایجاد ظرفیت‌های بیشتری در دیگر حوزه‌ها خواهد شد.

او با اشاره به افزایش فعال شدن معادن در منطقه جنوب کرمان و با هدف کمک به توسعه این صنعت در جنوب کرمان افزود: بخش غالب فعالیت مردم در جنوب کرمان کشاورزی بود و این امر سبب شده بود تا اشتغال تک در منطقه غالب باشد؛ اما هم اکنون جان گرفتن حوزه معدن در جنوب کرمان محسوس و این جای خوشحالی و برنامه ریزی بهتر برای کمک به این بخش را می‌طلبد.

محمودی از عزم جزم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب کرمان برای ساماندهی به مقوله حمل مواد معدنی خبر داد و بیان داشت: زیر ساخت‌های حمل و نقلی جنوب کرمان، متعلق به همه مردم و بیت المال است و حفاظت از این زیرساخت‌ها و مدیریت روزانه وضعیت حمل و نقلی در حوزه کاری این اداره کل است که می‌طلبد با هم افزایی دستگاه‌های مربوطه این مهم به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: با توجه به تصمیمات گرفته شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان، طرح کنترل در مبدا را با هدف ساماندهی به حمل و نقل مواد معدنی به زودی با همکاری اداره صمت جنوب کرمان اجرایی خواهد کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان بیان کرد: حوزه معاونت حمل و نقل این اداره کل، لیستی از شرکت‌های حمل و نقلی در شهرستان‌های جنوبی استان را در اختیار اداره کل صمت جنوب استان قرار می‌دهد تا این لیست در اختیار مدیران معادن منطقه قرار گیرد و هر معدن و مجموعه معدنی با توجه به سلیقه و درخواست خود یک شرکت را برای انجام و صدور اسناد حمل و نقلی انتخاب کند و آن شرکت ملزم به استقرار نماینده در محل معدن و صدور اسناد حمل و نقلی در محل معدن و منطقه معدنی خواهد بود.

او بیان کرد: تیم‌های کنترل و نظارت این اداره کل هم در مبادی و گلوگاه‌های حمل و نقلی همچون گذشته، اجرای طرح کنترل را انجام خواهند داد تا حمل و نقل مواد معدنی ساماندهی مناسب تری به خود بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده