تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۳۰۱۲۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار سیستان و بلوچستان:

ذخایر بی‌نظیر معدنی مهمترین ظرفیت اشتغال و توسعه در شهرستان فنوج است

‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ذخایر بی‌نظیر معدنی نظیر وجود تیتانیوم، کرومیت و منگنز مهمترین ظرفیت اشتغال و توسعه در شهرستان فنوج است که باید از خام فروشی جلوگیری و برای توسعه و اشتغال افراد بومی فرآوری شوند.

به گزارش می‌متالز، محمد کرمی در بازدید از شهرستان فنوج اظهارداشت: با هر فردی که مانع رشد و توسعه شهرستان و بهبود معیشت و اقتصاد خانوار‌ها شود برخورد خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر پیگیری جهت رفع معارض و مشکلات معادن فنوج، افزود: با وجود ذخایر بی‌نظیر معدنی در این شهرستان حق مردم با این ثروت خدادادی فقر نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با افرادیکه مانع توسعه و پیشرفت شهرستان فنوج و بهبود کیفیت زندگی مردم شوند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: باتوجه به شعار سال (مهار تورم، رشد تولید) در راستای فعال کردن واحد‌های تولیدی غیرفعال و نیمه فعال شهرستان فنوج تسهیلات ارائه خواهد شد.

کرمی گفت: جهت جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال، احداث کارخانه‌های فرآوری معادن (تیتانیوم، منگنز و کرومیت) باید در اولویت باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به مناسبت روز معلم از نزدیک با معلمان و دانش‌آموزان دبستان روستای مدانچ فنوج دیدار و ضمن تبریک و گرامیداشت روز معلم، قول مساعد جهت بازسازی این دبستان فرسوده را نیز دادند.

پیگیری جهت روند ساخت جاده کلدر، پیرو بازدید‌های قبلی، رفع مشکلات آب آشامیدنی و کشاورزی روستا‌های شهرستان و همچنین دیدار چهره به چهره با مردم برخی از روستا‌ها جهت بررسی مشکلات و دستور رفع آن‌ها از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

«محمد کرمی» به همراه جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از معدن در حال تجهیز تیتانیوم روستای «جاموک» شهرستان فنوج نیز بازدید کرد.

گفتنی است؛ ماده معدنی تیتانیوم در تولید پیگمنت، کرم‌های ضدآفتاب، لاستیک سازی، کوتینگ لید‌های پزشکی، کاغذ سازی، مواد غذایی، گندزدایی و کشتن ویروس‌ها نظیر کرونا، صنایع الکترونیک و نیدل‌های پزشکی کاربرد دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سیستان و بلوچستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده