تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۰۱۲۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گزارش آخر اکتشاف معدن جدید طلا ارائه می‌شود/ پیگیری مصوبات توسعه معادن زنجان

‌می‌متالز - مدیر کل صمت استان زنجان از پیگری مصوبات سفر مدیر عامل سازمان ایمیدرو به استان زنجان با حضور رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، در جلسه‌ای که با حضور مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و جعفری معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران برگزار شد، مصوبات و تعهدات سازمان ایمیدرو در زمینه توسعه فعالیت‌های معدنی در استان زنجان بررسی و پیگیری شد.

مجید گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص موارد مطرح در این جلسه اظهار داشت: پروانه اکتشاف در پهنه طارم و سلطانیه ظرف یک هفته آینده در اختیار ایمیدرو قرار می‌گیرد تا عملیات اکتشافی تفصیلی را آغاز کنند.

گزارش پایانی عملیات اکتشافی معدن جدید طلا در زنجان ارائه می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن کشور متعهد شد گزارش پایانی عملیات اکتشافی معدن طلا در منطقه غرب استان را تحویل دهد.

وی ادامه داد: تهیه یک به ۵۰ هزار ورقه‌های ژئوشیمی در بخش شمال و شرق استان تا نیمه اول سال جاری در دستور کار سازمان ایمیدرو قرار گرفت.

گلشنی گفت: در خصوص ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرستان‌های خدابنده، ماهنشان و زنجان نیز در این جلسه موارد مد نظر استاندار و فرمانداران این شهرستان‌ها مطرح و پیگیری شد.

مدیر کل صمت استان زنجان خاطر نشان کرد: به منظور توسعه فعالیت‌های اکتشافی، تعیین نقاط امید بخش در پهنه اکتشافی خدابنده در دستور کار مدیران سازمان ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران قرار گرفته است.

گلشنی بر لزوم سرمایه‌گذاری سازمان ایمیدور در حوزه اکتشافات معدنی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: صدور پروانه اکتشافی برای چهار نقطه امید بخش در پهنه معدنی انگوران- زرشوران در روز‌های آینده صادر و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در فصل کاری پیش رو نسبت به انجام عملیات اکتشافی اقدام می‌کند.

همچنین مدیرکل صمت استان زنجان در جریان دیدار جداگانه با کریم نژاد مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران موانع و مشکلات بهره‌برداری و انتقال مواد معدنی از معدن انگوران بررسی و مقرر شد پیگیری‌های لازم از طریق مبادی ذیربط پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده