تاریخ: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۸
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۷۹۱۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نبود زیر ساخت مناسب برای معادن جنوب کرمان

‌می‌متالز - بازدید مدیرکل صمت جنوب کرمان گفت:تعدادی از معادن و کارخانه‌ها در جنوب استان به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم نظیر برق و راه دچار مشکلاتی هستند.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از روند اجرایی کارخانه آهن ساردوئیه، کارخانه مس ساردوییه، پایانه صادراتی جیرفت و معدن و کارخانه مس سرگز اسفندقه بازدید کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در پایان این بازدید‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به پتانسیل‌های معدنی و صنعتی جنوب کرمان اظهار داشت: با تامین زیر ساخت‌های لازم می‌توان در جذب سرمایه گذاران بیشتری در حوزه‌های صنایع معدنی بویژه در زمینه فولاد اقدام نمود و به پیشرفت این منطقه سرعت بخشید.

مسلم مروجی فرد با اشاره به مشکلات زیرساختی برخی پروژه‌های صنعتی و معدنی جنوب استان، اظهار کرد: طی چندین سالی که از احداث کارخانه آهن پارس معدن تیاژ ساردوئیه می‌گذرد، هنوز برق مورد نیاز این کارخانه به صورت کامل تامین نشده است که در صورت رفع این مشکل و شروع به کار کارخانه، برای ده‌ها نفر از جوانان بیکار منطقه اشتغالزایی می‌شود.

وی افزود: تعدادی از معادن و کارخانه‌های صنایع معدنی در جنوب استان به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم نظیر برق و راه دچار مشکلاتی هستند.

مروجی با بیان اینکه در جنوب کرمان برای ۵۴ معدن فعال ۵۵ کارخانه صنایع معدنی وجود دارد تاکید کرد: از ۸۹ معدن، که در جنوب کرمان پروانه بهره برداری دریافت کرده اند، ۳۵ معدن نیمه فعال و غیرفعال هستند که عدم فعالیت برخی از آن‌ها به دلیل نبود زیرساخت می‌باشند.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به بازدید از کارخانه مس ساردوییه بیان داشت: این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ تن مس کاتد را دارد، اما اکنون به دلیل عدم تامین برق مورد نیاز، ۲۰ درصد ظرفیت آن فعال است لذا باید با رفع این مشکل نیز در افزایش تولید داخل و افزایش اشتغال گام برداشت.

مسلم مروجی فرد با بیان اینکه سال که ۱۴۰۱ توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده است و همه مدیران باید در این مسیر گام بردارند گفت: در کارخانه و معدن کارخانه مس کاوان اطلس ۷۰ نفر مشغول به کار هستند و اگر برق آن تامین شود، زمینه اشتعال ۲۵۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه پایانه صادراتی جیرفت یکی دیگر از طرح‌هایی بود که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از آن بازدید شد، گفت: این پایانه در زمینی به مساحت ۵ هکتار و با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتعالزایی برای ۲۰۰ نفر احداث شده است.

مروجی فرد با اشاره به اینکه معدن و کارخانه مس سرگز اسفندقه آخرین مقصد بازدید‌ها در حوزه اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بود، افزود: این کارخانه ضمن اشتغال زایی برای صد‌ها نفر، در زمینه مسوولیت‌های اجتماعی نیز کار‌های بسیار خوبی انجام داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه دولت مردمی آیت الله رئیسی به صورت جهادی در حال خدمت رسانی به نقاط مختلف کشور بویژه مناطق کم برخوردار است، گفت: بهتر است در این دولت که زمینه خدمت به مناطق محروم فراهم است سایر ادارات نیز با رفع مشکلات زیر ساختی پروژه‌ها و طرح‌ها به تولید داخل و اشتغال جوانان کمک نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده