تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۸۱۶۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واحد کنسانتره آهن سرگز در اسفندقه جیرفت بهره‌برداری شد

‌می‌متالز - واحد کنسانتره آهن سرگز واقع در بخش اسفندقه شهرستان جیرفت با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار تُن روز دوشنبه با حضور استاندار کرمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در مراسم افتتاح این واحد گفت: هزینه سرمایه گذاری طرح و فعال سازی معدن ۵۰ میلیارد تومان بوده است که ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

مسلم مروجی افزود: در برنامه ششم توسعه اسفندقه در تخصیص آب صنعتی صفر در نظر گرفته شده است و پیگیری می‌کنیم که در برنامه هفتم تخصیص آب صنعتی داشته باشد، زیرا این مساله سرمایه گذاری را در منطقه دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه سنگ آهن و منگنز عیار پایینی دارد و به صرفه نبود که به استان‌های دیگر برود ادامه داد: در بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت کارخانه لازم راه‌اندازی شده و معادن هم فعال شده و بعد از تامین برق، خروج محصولات معدنی ممنوع می‌شود.

مروجی اضافه کرد: کارخانه کنسانتره سرگز اسفندقه، چون سهمیه آب صنعتی ندارد با ظرفیت کمتری فعالیت می‌کند.

وی یادآور شد: هزینه سرمایه گذاری در جنوب کرمان بالاست؛ وقتی ارزیابی محیط زیست یک سال طول می‌کشد هزینه‌ها را بالا می‌برد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم روند ارزیابی زیست محیطی همزمان با نصب دستگاه‌ها انجام شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به اینکه معادن چند روز از هر ماه به دلیل کمبود سوخت تعطیل می‌شود گفت: با وجود هماهنگی‌های قبلی صورت گرفته مبنی بر اختصاص سوخت بر اساس تشخیص کارشناس، اما هر میزانی که کارشناس صنعت، معدن و تجارت تعیین می‌کند شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی از آن کم می‌کند.

استاندار کرمان در سفر خود به جنوب کرمان همچنین قطعه‌ای از جاده این منطقه حدود چهار کیلومتر از مسیر اسفندقه به کناروئیه را افتتاح کرد.

۱۷ کیلومتر از این مسیر راه‌اندازی شده و پنج کیلومتر نیز در دست اقدام است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده