تاریخ: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۸
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۸۲۹۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سنگ آهن منگنز قاچاق در میناب کشف شد

‌می‌متالز - فرمانده انتظامی "میناب " از کشف سنگ آهن منگنز قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبرداد.

به گزارش می‌متالز، سرهنگ"عباس قاسمی" در تشریح این خبر گفت:ماموران انتظامی پلیس اقتصادی از تخریب منابع طبیعی و برداشت غیر مجاز ماده معدنی منگنزو برداشت سنگ به صورت وسیع و مخفیانه با ماشین آلات سنگین در اطراف کوه‌های بخش شهر هشتبندی مطلع موضوع سریعا در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس ازبررسی موضوع، طی هماهنگی با مقام قضائی به صورت نامحسوس از منطقه یاد شده بازدید و بلافاصله با هماهنگی قضائی ضمن تعطیل نمودن فعالیت کارگاه غیر قانونی فوق موفق به پلمپ آن ودستگیری یک قاچاقچی در این زمینه شدند.

وی بیان داشت: متهم طی بازجویی‌های اولیه پلیسی لب به اعتراف گشود وعنوان داشت که اکتشاف معدن غیر مجاز بوده و با استفاده ازمجوز معدن فاریاب رودان اقدام به انتقال مواد معدنی به بندر عباس می‌نموده است.

سرهنگ قاسمی خاطر نشان کرد: طی استعلام از اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان مشخص شد مواد برداشت شده ماده معدنی منگنز با عیار ۱۷ بوده و میزان برداشت تقریبی آن برابر با ۹۵ هزار تن بوده که با در نظر گرفتن حقوق دولتی این ماده معدنی با عیار متوسط در نظر گرفته شده به ازای هر تن ۱۹ میلیون تخمین زده شده که رقمی بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان"میناب"با اشاره به صدور قرارمجرمیت متهم تا زمان تشکیل دادگاهکه روانه زندان شد، بیان داشت: افراد مجرم وقاچاقچی بدانند هر گونه پنهان وموازی کاری از دید چشم پلیس دور نمی‌ماند و اقدامات پلیس در راستای مبارزه با استفاده غیر مجاز از معادن در سطح شهرستان با قدرت ادامه دارد همچنین از شهروندان عزیز انتظار می‌رود در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: صبح ساحل نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده