تاریخ: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۸۲۲۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

درخشش «تجلی» در مسیر توسعه

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، مرتضی علی‌اکبری، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با اشاره به اینکه تجلی اولین شرکت پروژه‌محور در بازار سرمایه است، گفت: با توجه به اینکه امسال نخستین سالی بود که تجلی در بورس پذیرش شد، نیاز بود عملکرد و اقدامات یک ساله شرکت به صورت شفاف بیان شود و سهامداران بالقوه و بالفعلی که خواهان خرید سهام تجلی هستند، در جریان نحوه پیشرفت و سود پروژه‌ها قرار گیرند.

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت یک سال قبل با حدود پنج پروژه در سه شرکت آغاز شد، افزود: در حال حاضر شرکت دارای ۱۰ معدن و ۹ پروژه است که با تکمیل مراحل طرح‌های تفصیلی و استخراج و بهره‌برداری، این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: در همین راستا شرکتی اکتشافی با مشارکت ۳۴ درصدی تأسیس و تعداد زیادی دستگاه حفاری برای استفاده داخلی و خارج از گروه خریداری شده است. همچنین ۴۰ درصد سهام شرکتی معدنی معتبر که سال‌ها در این زمینه تجربه دارد، به صورت مشترک خریداری و ماشین‌آلات معدنی بسیاری تأمین شده و بناست با افزایش سرمایه، ماشین‌آلات معدنی بیشتری نیز خریداری شود.

علی‌اکبری در ادامه، با اشاره به خرید ۵۱ درصدی شرکتی بازرگانی از شرکت‌های گروه گفت: هدف از تأسیس این شرکت انجام امور بازرگانی مربوط به داخل گروه بوده است. همچنین اخذ نمایندگی فروش مواد معدنی فروسیلیکو منگنز از هندوستان از دیگر دستاورد‌های تجلی است و هر ماده معدنی که در تجلی تولید می‌شود در اختیار این شرکت بازرگانی قرار گیرد تا به صورت متمرکز بتواند به امور تخصصصی خود بپردازد.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، زمان افزایش سرمایه شرکت را موکول به سال آینده کرد و گفت: در تلاش هستیم حداقل وجه را از سهامداران دریافت کنیم و اگر بشود حتی وجهی هم نگیریم و به جای آن از ابزار‌های موجود در بازار سرمایه و منابع خارجی استفاده کنیم.

علی‌اکبری با بیان اینکه پروژه‌های جدیدی در سال‌های پیش رو در شرکت تجلی تعریف خواهد شد که نیازمند تأمین نقدینگی و سرمایه کافی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با وجوه در اختیار، منابع مورد نیاز پروژه‌ها تأمین می‌شود، اما سال آینده نیاز است از ابزار‌های موجود در بازار سرمایه برای تأمین مالی پروژه‌ها استفاده شود؛ در همین راستا با شرکتی معتبر قراردادی به امضا رسیده تا به صورت مشاوره‌ای، بهترین روش تأمین مالی را در اختیار شرکت قرار دهد.

وی در خاتمه با تأکید بر حمایت سهامداران عمده از شرکت گفت: پیشرفت خود را مدیون حمایت سهامداران بزرگ شرکت هستیم و با تمام توان به فعالیت خود ادامه خواهیم داد تا کمترین ضرر متوجه سهامداران شود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده