تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۸۲۹۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چرایی درخواست تعطیلی موقت برخی معادن در استان سمنان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به وجود ۶۷۷ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در این استان معدنی از درخواست موقت تعطیلی برخی معادن در استان پرداخت و گفت: عدم بازار فروش، رکود بازار مصالح ساختمانی و یا شرایط فصلی مهمترین دلایل درخواست تعطیلی موقت از سوی معادن هستند.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل یکشنبه ۱۳ آذرماه در بیست و ششمین جلسه شورای معادن استان اظهار کرد: معادن مرتبط با صنایع ساختمانی عمده‌ترین معادنی هستند که در این استان درخواست تعطیلی موقت دارند.

وی خاطرنشان کرد: در استان سمنان ۶۷۷ معدن دارای پروانه بهره‌برداری هستند که این معادن زمینه اشتغال حدود ۶ هزار نفر را فراهم کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت شورای معادن در استان‌ها افزود: در اجرای ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور، جلسه شورای معادن استان به‌منظور بررسی درخواست و مشکلات معادن استان تشکیل شده است و تمامی موارد مطرح شده در این نشست در جلسات کمیته کارشناسی شورای معادن مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به برخورد شورای معادن استان با تخلفات احتمالی در حوزه‌های معدنی تصریح کرد: در این نشست درخواست تعطیلی موقت و محاسبه حقوق دولتی بر مبنای استخراج واقعی ۸ بهره‌بردار معدن مورد بررسی قرار گرفت.

تشنه‌دل خاطرنشان کرد: معادنی که درخواست تعطیلی موقت دارند عمدتا مرتبط با صنایع ساختمان است که به دلیل عدم بازار فروش و رکود بازار مصالح ساختمانی و یا شرایط فصلی درخواست تعطیلی موقت را داشتند که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده