تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۸۲۸۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کشف بیش از ۶ تن سنگ معدن غیرمجاز در منطقه "سست" اسفراین

‌می‌متالز - فرمانده انتظامی شهرستان فاروج از کاهش ۳ درصدی وقوع سرقت‌ها در ۸ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سرهنگ علیرضا پوربه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش‌ها و فعالیت‌های کارآگاهان پلیس آگاهی و کوپ‌های تابعه با اجرای طرح‌های مختلف پلیسی، ۷۷ درصد سرقت‌های به‌وقوع پیوسته در شهرستان فاروج کشف شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به کاهش ۳ درصدی وقوع سرقت‌ها در ۸ ماهه سال جاری، بیان کرد: در مدت یاد شده تعداد ۱۴۲ سارق نیز شناسایی و دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی فاروج در ادامه با بیان اینکه ثبات و پایداری امنیت تنها با نهادینه کردن آن در یک جامعه و احساس مشارکت و مسوولیت عمومی در قبال امنیت اجتماعی حاصل می‌شود، گفت: امنیت اجتماعی مقوله‌ای است که از طریق مردم و برای مردم ایجاد می‌شود.

سرهنگ پوربه تاکید کرد: مشارکت اجتماعی مردم با پلیس در امور امنیتی دارای کارکرد‌های آشکار و پنهان فراوانی است که از جمله آن می‌توان به مواردی همچون افزایش نظم و انسجام اجتماعی، افزایش تعهد و اعتماد اجتماعی، قبول مسوولیت و افزایش امنیت اشاره کرد.

این مقام انتظامی همچنین خاطرنشان کرد: مشارکت و همیاری مردم با پلیس در انجام اقدامات امنیتی به عنوان عاملی مهم و حیاتی در پیشگیری از وقوع جرایم تلقی می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین نیز از توقیف یک دستگاه تراکتور فرگوسن حامل ۶ تن و ۲۰ کیلو گرم سنگ معدن غیرمجاز خبر داد.

سرهنگ محمد روهنا بیان کرد: در راستای طرح عملیاتی مبارزه با برداشت‌های غیر مجاز از معادن، ماموران پاسگاه انتظامی ایرج در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی موفق به شناسائی یک دستگاه تراکتور حامل سنگ معدن غیر مجاز روستای سست شدند.

وی با اشاره به اینکه ماموران، این خودرو را در سطح حوزه استحفاظی متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۶ تن و ۲۰ کیلوگرم سنگ معدن غیر مجاز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین با بیان اینکه ارزش این محموله بیش از ۴۸۲ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده