تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۲۸۲۱۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توسعه بخش مواد معدنی حیاتی در آمریکا

‌می‌متالز - وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا خبر اختصاص ۳۹ میلیون دلار یارانه جدید را با هدف توسعه زنجیره تامین داخلی «مواد معدنی حیاتی» این کشور اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، با اعلام خبر اعطای این بسته حمایتی در روز پنجشنبه ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲، وزارت انرژی آمریکا بیان کرد که این بودجه تخصیص یافته بین ۱۶ پروژه در ۱۲ ایالت با اولویت دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌های ملی و بخش خصوصی تقسیم می‌شود.

هدف هر پروژه توسعه فناوری مقیاس‌پذیر تجاری است که حجم عرضه مواد معدنی حیاتی آمریکا در فهرستی که توسط سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا مدیریت شده و توسط قانون انرژی این کشور در سال ۲۰۲۰ ایجاد شده است را افزایش می‌دهد.

مقدار تولید داخلی مواد معدنی حیاتی برای پاسخ به میزان مشوق‌های مالیاتی تعیین شده برای حجم تولید باتری خودرو‌های الکتریکی که در قانون کاهش تورم آمریکا ذکر شده، ضروری است که شامل یک اعتبار مالیاتی هفت هزار و ۵۰۰ دلاری برای خودرو‌های الکتریکی بوده و منطبق با معیار‌های ارائه شده برای مواد معدنی حیاتی است.

برای کسب اعتبار مالیاتی باید تا سال ۲۰۲۷، حداقل ۸۰ درصد از فلزاتی همچون لیتیوم، کبالت، نیکل، منگنز و گرافیت مورد استفاده در تولید باتری خودرو‌های الکتریکی در ایالات متحده آمریکا یا کشوری که آمریکا با آن قرارداد تجارت آزاد دارد، استخراج و فرآوری شود.

توسعه بخش مواد معدنی حیاتی در آمریکا

ارزیابی قیمت هفتگی موسسه «Fastmarkets» برای کربنات لیتیوم با غلظت ۹۹.۵ درصد، کانه باتری و هزینه تحویل در بنادر اروپا و ایالات متحده آمریکا بدون تغییر مابین ۷۱ تا ۷۳ دلار به ازای هر کیلوگرم در روز ۲۶ اکتبر ۲۰۲۲ اعلام شد.

توسعه بخش مواد معدنی حیاتی در آمریکا

ارزیابی موسسه «Fastmarkets» از پریمیوم بریکت نیکل با تحویل در ایالت‌های غرب میانه آمریکا، رقمی بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ سنت در هر پوند در روز ۲۸ اکتبر را نشان می‌دهد که نسبت به هفته گذشته بدون تغییر باقی مانده است.

برخی منابع به موسسه «Fastmarkets» اعلام کردند که دستیابی به آستانه تعیین شده برای به دست آوردن مشوق‌های مالیاتی از نظر بسیاری، یک تحول موفقیت‌آمیز برای خودرو‌های الکتریکی به شمار می‌رود.

در همین رابطه برخی مطالعات نشان می‌دهد که مشوق‌های مالیاتی، عامل اصلی تقاضای مصرف‌کنندگان برای خودرو‌های الکتریکی است؛ چراکه هزینه بالای خودرو‌های الکتریکی به این معناست که مصرف‌کنندگان به احتمال زیاد تمایل دارند خودرو‌های با سوخت فسیلی بدون یارانه را انتخاب کنند.

برخی از خودروسازان بیان کردند که آستانه‌های تعیین شده جدید در رابطه با ظرفیت تولید فعلی (هم در آمریکا و هم با شرکای تجارت آزاد این کشور) آنقدر بالاست که دستیابی به انطباق معیار‌های مذکور در کوتاه‌مدت دشوار خواهد بود و می‌تواند منجر به بهره‌مندی سایر کشور‌ها از مزایای اقتصادی آن شود.

در همین راستا، سوالات گوناگونی مطرح می‌شود که مهم‌ترین آن چگونگی روبه‌رویی با چالش‌های موجود در زنجیره‌های تامین است؛ بنابراین تنها تعداد انگشت‌شماری از شرکای تجاری آزاد کنونی ایالات متحده آمریکا، توانایی تولید باتری یا تولید «مواد معدنی حیاتی» را دارند که به طور رسمی شناسایی شده‌اند.

بیان این موارد موجب شده است اهمیت بیانیه ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ وزارت انرژی آمریکا دو چندان شود.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا مطرح کرد که وجود یک زنجیره تامین داخلی قابل اعتماد و پایدار از مواد حیاتی که انرژی لازم برای باتری‌های بادوام‌تر و دیگر فناوری‌های مرتبط با انرژی‌های نسل بعدی را تامین می‌کند، به منظور دستیابی به آینده‌ای مبتنی بر انرژی‌های پاک بسیار ضروری است.

بر همین اساس، ارائه این مشوق‌ها توسط وزارت انرژی آمریکا موجب تقویت مجدد فرایند تولید در این کشور و کاهش اتکای بیش از حد آمریکا به کشور‌های ذ‌ی‌ربط می‌شود و آمریکا را به عنوان کشوری پیشتاز در زمزه تحقیق و نوآوری در جهان معرفی می‌کند.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده