تاریخ: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۸۲۶۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر کل صنایع معدنی وزارت صمت:

با وجود کمبود انرژی، تولید واحد‌های صنعتی و معدنی در کشور روند افزایشی داشته است

‌می‌متالز - مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید فولاد، مس و آلومینیوم کشور با توجه به کمبود انرژی در ۹ ماهه نخست سال جاری همچنان روند صعودی داشته است.

به گزارش می‌متالز، سیف الله امیری در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران افزود: هر چند که مشکلات کمبود انرژی برق و گاز در شرکت‌های بزرگ فولادی وجود دارد، اما تولید در این بخش‌های صنعتی کشور همچنان نسبت به سال‌های گذشته روند مثبتی داشته است.

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچ مشکلی در بازار فولاد، آلومینیوم و مس در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش تمام صنعتگران این عرصه قیمت‌ها نیز هم اکنون در بازار بسیار متعادل هستند.

امیری تأکید کرد: تامین گاز مورد نیاز واحد‌های بزرگ صنعتی معدنی یکی از چالش‌های مهم این واحد‌های صنعتی است و انتظار داریم وزارت نیرو و وزارت نفت در سه ماهه آخر سال جاری نسبت به تامین انرژی مورد نیاز واحد‌های بزرگ صنعتی کشور اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: هم اکنون شرکت گاز به جای ۴۰ میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز واحد‌های بزرگ صنعتی در کشور حدود ۱۵ میلیون متر مکعب گاز به این شرکت‌های صنعتی تحویل می‌دهد و اگر این روند ادامه یابد در میزان تولید این واحد‌های صنعتی و معدنی در کشور تاثیرگذار خواهد بود.

امیری افزود: با توجه به تامین ۳۰ درصدی گاز مورد نیاز واحد‌های صنعتی باید صرفه جویی در دستور کار ما باشد تا بتوانیم همچنان روند رو به مثبت تولید محصولات فولادی، مس و آلومینیوم را در کشور ادامه دهیم.

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با این حال هم اکنون در برخی از استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی گاز برخی از شرکت‌های بزرگ صنعتی قطع شده است و این می‌تواند بر میزان تولید این واحد‌های صنعتی تاثیر گذار باشد.

امیری با اشاره به اهمیت برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران یادآور شد: خوشبختانه شرکت‌های صنعتی و معدنی از برگزاری این نمایشگاه بسیار استقبال کرده اند و پس از مهار بیماری کرونا هم اکنون با حضور مدیران این شرکت‌های صنعتی و معدنی در این نمایشگاه بیشترین شرکت‌ها به دنبال مشتریان بیشتر و امضای قرارداد‌های فروش هستند و این نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی کشور از حضور در این نمایشگاه استقبال گسترده‌ای کرده اند.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران (ایران متافو) با حضور بیش از ۴۵۰ شرکت داخلی و نمایندگی شرکت‌های خارجی ۹ تا ۱۲ آذر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا و غرفه فولاد مبارکه و شرکت‌های تابعه آن در سالن ۳۸ این نمایشگاه پذیرای عموم مردم، علاقمندان و بازدیدکنندگان است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده