تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۲۸۱۷۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت سنگ آهن چین

‌می‌متالز - با توجه به اقدامات مثبت چین در راستای تقویت اقتصاد و بهبود تقاضای چین، قیمت سنگ آهن در بازار معاملات آتی چین برای سومین هفته متوالی افزایش یافت.

بررسی قیمت سنگ آهن در چین

به گزارش می‌متالز، قیمت سنگ آهن در بازار معاملات آتی چین در روز جمعه (۱۸ نوامبر) افزایش یافت و سومین افزایش هفتگی متوالی خود را به ثبت رساند. باید توجه داشت که آخرین اقدامات تولید کننده برتر فولاد یعنی چین برای تقویت اقتصاد پررونق خود، چشم انداز تقاضا برای سنگ آهن در چین را روشن کرد.

فعالان بازار در روز جمعه (۱۸ نوامبر) اعلام کردند با توجه به کاهش برخی از قوانین سختگیرانه مهار کووید ۱۹ در پکن و پرده برداری از اقدامات جدید برای کمک به بخش تضعیف شده املاک در چین باعث شد دولت چین اقدامات سیاسی بیشتری را برای حمایت از اقتصاد انجام دهد. در نتیجه این امر باعث بهبود انتظارات نسبت به بازار شد و بر روحیه پرنشاط خریداران افزود.

به نقل از چندین منبع خبری بیشترین قرارداد سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه در بورس کالای دالیان چین، معاملات روزانه خود را در روز جمعه (۱۸ نوامبر) با ۳.۳ درصد افزایش با قیمت ۷۵۳.۵۰ یوان (۱۰۵.۷۶ دلار) در هر تن به پایان رساند. این در حالی است که در اوایل جلسه صبح روز جمعه (۱۸ نوامبر)، قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان چین به بالاترین سطح خود از اول آگوست یعنی به ۷۵۷.۵۰ یوان درهر تن رسید.

تحلیلگران Huatai Futures در یادداشتی اظهار کردند: سیاست‌های محرک (چین) انتظارات مربوط به قیمت سنگ آهن را بهبود بخشیده است.

لیو شیجین، مشاور سیاستگذاری بانک خلق چین (PBOC) در روز جمعه (۱۸ نوامبر) اعلام کرد که چین نباید هدف رشد اقتصادی خود را برای سال ۲۰۲۳، کمتر از ۵ درصد تعیین کند و باید از مواضع حامی رشد پکن حمایت کند.

همچنین فعالان بازار گزارش دادند در بورس سنگاپور، قرارداد معیار سنگ آهن مربوط به ماه دسامبر تا ساعت ۰۷:۰۹ GMT روز جمعه (۱۸ نوامبر) حدود ۲.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۸.۹۵ دلار در هر تن رسید.

معامله گران اعلام کردند چین استراتژی کووید صفر خود را به خوبی تنظیم کرده است و حتی با افزایش تعداد مبتلایان جدید، خسارت اقتصادی قابل توجهی به بار آورده است.

استراتژیست‌های کالای ANZ در یادداشتی می‌گویند: قوانین ضعیف‌تر قرنطینه نشان می‌دهد که پایان دادن به محدودیت‌ها از آنچه فکر می‌کردیم نزدیک‌تر است.

به نقل از چندین منبع خبری با پیش بینی کاهش آرام قیمت‌ها در بخش املاک چین، ANZ پیش بینی خود را برای تولید فولاد چین در سال ۲۰۲۳ از ۱.۰۱ میلیارد تن به ۱.۰۵ میلیارد تن افزایش داده است و انتظار دارد بازار آهن دچار کمبود و کسری ذخایر شود.

در این میان تحلیل گران بازار گزارش دادند شاخص‌های فولاد چین و سایر محصولات مورد استفاده در بخش فولادسازی نیز در روز جمعه (۱۸ نوامبر) نسبت به هفته قبل افزایش داشتند.

به گزارش فعالان بازار، قیمت میلگرد فولای در بورس آتی شانگهای در روز جمعه (۱۸ نوامبر) نسبت به هفته قبل ۰.۳ درصد افزایش یافت. این در حالی است که قیمت کلاف میلگرد و کویل نورد گرم فولادی نیز در هفته منتهی به روز جمعه (۱۸ نوامبر) نسبت به هفته قبل ۰.۸ درصد رشد داشتند. همچنین باید توجه داشت که قیمت فولاد ضد زنگ نیز نسبت به هفته قبل با کاهش ۰.۸ درصدی همراه بود.

به نقل از تحلیل گران بازار قیمت زغال کک و کک نیز در بورس کالای دالیان در روز جمعه (۱۸ نوامبر) به ترتیب ۲.۱ درصد و ۱.۲ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافتند.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده