تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۴۲
بازدید: ۸۳۷
کد خبر: ۲۶۴۹۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی؛

تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا تصویب شد/ شستا با پول کارگران و بازنشستگان سهامدار شرکت‌ها بزرگ شده است

‌می‌متالز - شهباز حسن پور در تشریح گزارش کمیسیون اقتصادی در رابطه با این تقاضای تحقیق و تفحص گفت: بررسی وضعیت مدیریت اقتصادی، مالی، اداری و حقوقی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و شرکت‌های زیر مجموعه آن محور اصلی این طرح است.

به گزارش می‌متالز، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محور‌های فرعی این طرح تحقیق و تفحص ادامه داد: بررسی مدیریت مالی و سرمایه گذاری شرکت‌های زیر مجموعه، فرآیند خرید و فروش داخلی و خارجی، خرید و فروش دارایی‌ها و نحوه رعایت صرفه و صلاح شرکت، اجاره دارایی ها، اخذ تسهیلات و نحوه پرداخت به شرکت‌های تابعه و اخذ تضامین بازپرداخت، چگونگی انجام حواله‌های ارزی و ... و تخلفات ناشی از آن، بررسی نحوه انتصابات و بررسی تناسب ترکیب اعضاء هیات مدیره‌ها در برخی از شرکت‌ها از لحاظ تحصیلات و تجربه کاری متناسب با فعالیت اجرایی شرکت، نحوه بکار گیری مشاوران، عضویت اعضای هیات مدیره‌ها به صورت همزمان در شرکت‌های مختلف، بررسی ضوابط حقوق و مزایای معاونان، مشاوران و مدیران شرکت‌ها و تخلفات ناشی از آن از دیگر محور‌های این طرح تقیق و تفحص است.

وی تصریح کرد: همچنین بررسی مدیریت بخش حقوقی شرکت‌های زیر مجموعه شستا و تعداد دعاوی حقوقی، فرآیند دعاوی و نحوه صرف هزینه‌های وکالت و نتایج مالی دعاوی حقوقی به نفع شستا، بررسی انتصاب مدیران حقوقی متمرکز از طریق معاونت حقوقی شرکت شستا و اخراج کارشناسان حقوقی مستقل نیز در این طرح آمده است.

حسن پور با اشاره به اهمیت تحقیق و تفحص از مجموعه شستا گفت: شرکت شستا مالک بسیاری از مجموعه‌ها در حوزه داروسازی، کشت، دامپروری، پتروشیمی، عمرانی و... است، همچنین این مجموعه در شرکت‌های صنایع ملی مس، ایرانول، جم، میلاد سلامت و... دارای سهام است؛ در واقع می‌توان اظهار کرد این شرکت با پول کارگران و بازنشستگان سهامدار این شرکت‌ها بزرگ شده است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده