تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۶۵۲۰۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

استخراج اسمی سالانه بیش از دو میلیون تن سنگ تزئینی از معادن آذربایجان غربی

‌می‌متالز - بیش از دو میلیون تن سنگ تزئینی سالانه از معادن آذربایجان غربی استخراج می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ظرفیت استخراج اسمی سنگ‌های تزئینی از معادن استان مطابق پروانه‌های صادره سالانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که اگر این میزان سنگ‌های تزئینی از معادن استان استخراج شود ۱۰ درصد از سنگ‌های تزئینی جهان درآذربایجان غربی تولید خواهد شد.

عبدالحمید سرتیپی افزود: هم اکنون ۵۲۰ واحد معدنی دارای پروانه بهره برداری معتبر در آذربایجان غربی وجود دارد که بیش از ۶۵ دصد از این معادن فعال بوده و بقیه نیز به دلیل مواجه شدن با برخی از مشکلات غیر فعال است که در تلاش هستیم تا با رفع موانع پیش روی، این معادن را به چرخه تولید بازگردانیم.

سرتیپی، درخصوص ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز معادن هم تصریح کرد: برای رفاه معدنکاران و دسترسی آسان به معادن وزارت صمت از محل ۱۵ درصد حقوق دولتی اقدام به ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز از جمله بهسازی و آسفالت جاده‌های دسترسی به معادن، آبرسانی و برق رسان نموده است.

وی افزود: تعدادی از معادن برای بهره برداری در قسمت‌هایی از محدوده خود از لحاظ منابع طبیعی با مشکل روبرو می‌شوند که این مشکلات در کارگروه تعامل بین اداره کل صمت و منابع طبیعی استان بررسی شده وتصمیماتی برای مرتفع نمودن این مشکلات لحاظ می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، درخصوص ارائه تسهیلات بانکی به واحد‌های تولیدی، صنعتی، صنفی و معدنی هم افزود: ارائه تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی، صنفی و معدنی از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از محل بند الف تبصره ۱۸ در حال اجراست و این واحد‌ها می‌توانند در خواست‌های خود را برای استفاده از این تسهیلات در شهرستان‌ها به اداره‌های صمت شهرستانی و یا به اداره کل صمت در مرکز استان ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مهاباد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده