تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۶۷۶۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بررسی مشکلات معادن و معدن کاران شهرستان مهاباد

‌می‌متالز - معدن کاران باید به سمت فرآوری مواد معدنی حرکت کنند.

به گزارش می‌متالز، فرماندار شهرستان مهاباد در جلسه بررسی مشکلات معادن این شهرستان گفت: رویکرد خام فروشی معدن کاران باید به سمت فرآوری مواد معدنی و ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی این حوزه در شهرستان سوق پیدا کنند. بررسی مشکلات معادن و معدن کاران شهرستان مهاباد

امیر قادری افزود: معدن کاران فعال شهرستان که خواهان سرمایه گذاری در بخش فرآوری محصولات خود هستند، مورد حمایت کامل فرمانداری و تسهیل در امور اداری خواهند بود.

قادری، با اشاره به استخراج ۱۶ ماده معدنی در معادن این شهرستان گفت: ظرفیت بسیار بزرگی در بخش معادن شهرستان وجود دارد که با سرمایه گذاری در بخش فرآوری موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی در سطح شهرستان خواهد شد.

وی تصریح کرد: از معادن فعال شهرستان انتظارداریم برای اجرای تعهدات اجتماعی و مشارکت درطرح‌های عمرانی و آبادانی اهتمام داشته تا از همراهی و حمایت روستائیان برخوردار باشند.

قادری، درخصوص کمبود سهمیه سوخت معدن کاران گفت: اداره صنعت و معدن سوخت مورد نیاز معدن کاران را مستند و براساس آمار و ارقام برآورد کند تا مکاتبات لازم برای افزایش سهمیه آن‌ها انجام شود.

فرماندار شهرستان مهاباد اضافه کرد: باتوجه به هزینه‌های سنگین احداث راه‌های ارتباطی، معدن کاران موظف هستند تناژ دستگاه‌های حمل مواد معدنی را برای جلوگیری از تخریب زیرساخت‌های راه روستایی رعایت کنند.

یادآور می‌شود ۵۷ معدن فعال در شهرستان مهاباد وجود دارد.

تعداد بازدید : 0

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده