تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۳
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۶۸۷۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مواد معدنی محروم از فرآوری/ استفاده از معادن به صورت خام است

‌می‌متالز - نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از خام فروشی و عدم فرآوری مواد معدنی گفت: در حال حاضر استفاده از معادن تنها به صورت خام است.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام مجید نصیرایی با اشاره به پتانسیل‌های خراسان جنوبی بیان کرد: ظرفیت معادن نه تنها برای استان سودمند است بلکه می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کرده و وابستگی ما را به نفت کم کند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به معنای واقعی کلمه بهشت معادن ایران است، اظهار کرد: بالغ بر ۷۵ درصد ذخایر زغال سنگ کشور در طبس وجود دارد.

حجت الاسلام نصیرایی بیان کرد: اگرچه در راستای استفاده از ظرفیت معادن و فرآوری قدم‌هایی برداشته و مقدماتی انجام شده، اما از ۱۰۰ درصد این ظرفیت، ۲۰ درصد استفاده می‌شود.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نیاز است با اراده و مطالبه جدی از سوی استان و نگاه مطلوب وزارت خانه استفاده از معادن بیشتر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استفاده از معادن تنها به صورت خام است، اظهار کرد: فرآوری ماده معدنی می‌تواند اشتغال‌زایی کند که می‌طلبد مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه به جلوگیری از خام فروشی و فرآوری مواد معدنی کمتر توجه شده است، گفت: بخشی از این کم توجهی‌ها به ضعف در زیرساخت‌ها اعم از اشکال در راه‌ها بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه در راستای واگذاری محدوده‌های معدنی اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: امید است با نگاه مدیران استانی و کشوری فرآوری منابع معدنی در استان شکل گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده