تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۶۷۶۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بیش از یک میلیون تُن مواد معدنی در مهاباد استخراج می‌شود

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: سالانه بیش از یک میلیون تُن انواع مواد معدنی از معادن فعال این شهرستان استخراج می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد جهین روز سه‌شنبه افزود: هم اکنون ۱۶ ماده معدنی از معادن مهاباد استخراج می‌شود که از حیث تنوع در بین شهر‌های استان آذربایجان غربی جایگاه نخست را دارد.

وی ادامه داد: ۷۷ معدن در این شهرستان دارای پروانه بهره برداری هستند که از این تعداد، حدود ۶۰ واحد فعال و مشغول استخراج مواد معدنی و ارسال آن به واحد‌های فناوری سطح کشور هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: در حال حاضر ۱۷ واحد فرآوری مواد معدنی در این شهرستان فعال است که کمتر از نصف مواد استخراج یافته را فرآوری می‌کنند و بقیه به صورت خام فروشی به تبریز و اصفهان ارسال می‌شود.

جهین همچنین با اشاره به مشارکت معدن کاران این شهرستان در کار‌های عام المنفعه، عمران و به ویژه حوزه راهسازی روستا‌های این شهرستان اظهار کرد: امروزه معادن و مواد معدنی موجود در مهاباد به اصلی‌ترین عامل توسعه اقتصادی شهرستان تبدیل شده که جذب سرمایه گذار در بخش فرآوری می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی، ثروت آفرینی، اشتغالزایی و افزایش ارزش افزوده را فراهم کند.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های غنی در حوزه معدنی است، ولی کمبود واحد‌های فرآوری، موجب فروش خام بسیاری از این مواد معدنی می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان‌غربی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده