تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۲۶۵۶۵۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
یک کارشناس بازار فولاد گفت:

مشکل امروز فولاد ناشی از کاهش سرمایه‌گذاری دیروز است/ صنعت ارزآور کشور نجات پیدا می‌کند؟

‌می‌متالز - یکی از مشکلات صنعت فولاد زیرساخت‌ها و دیگری عدم سرمایه گذاری کافی در بخش انرژی است که می‌تواند مانع از رشد وشکوفایی آن شود.

به گزارش می‌متالز، یک کارشناس صنعت فولاد بابیان اینکه در ایران توسعه خوبی در زمینه فولاد انجام شده است گفت: صنعت فولاد در بخش اشتغال وخودکفایی نیاز به حمایت دولت دارد.

حسام الدین والی افزود: تا ۱۰سال پیش ایران وارد کننده فولاد بود، اما الان به یک صادر کننده اصلی فولاد تبدیل شده است لذا باید برای صنعت فولاد جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفت.

این کارشناس بازار فولاد با اشاره به اینکه دولت باید زیرساخت‌ها را توسعه دهد تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که صنعت فولاد با آن روبروست این است که در سال‌های گذشته در بخش انرژی سرمایه گذاری کافی صورت نگرفته است. در فصل تابستان با قطعی برق ودر فصل زمستان با قطعی گاز مواجهه است.

والی تصریح کرد: صنعتی که ارز آور و پیشرو است و هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی در آن کلی سرمایه گذاری کردند نیاز است که دولت زیر ساخت‌های آن را فراهم کند تا شاهد شکوفایی بیشتر فولاد باشیم.

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته صنعتی که توانسته در کشور در بخش صادرات غیر نفتی موفق عمل کند صنعت فولاد است. اگر دولت بتواند از آن حمایت کند و نگاه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشد قطعا می‌توان هم جایگاه کشور را در صادرات ارتقا بخشد وهم ارز آوری بیشتری برای ایران ایجاد کرد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده