تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۷
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۶۵۹۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار کاشان:

عملیات استخراج در معدن سنگ کامو متوقف است

‌می‌متالز - فرماندار ویژه کاشان با بیان اینکه در معدن سنگ کامو عملیات استخراج انجام نمی‌شود، گفت: بهره‌بردار این معدن فقط نسبت به جابجایی و انتقال دپو‌هایی (لاشه سنگ‌هایی) که پیشتر استخراج شده، اقدام می‌کند.

به گزارش می‌متالز، محمدشریف زارعی با اشاره به نشست اخیر شورای معادن اصفهان که با حضور استاندار و مسوولان آب منطقه‌ای، حفاظت محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص معدن کامو برگزار شد، افزود: در این نشست تصمیم‌هایی بر مبنای کارشناسی آب منطقه‌ای و موضوع‌های مطرح شده از سوی اداره کل صمت استان اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در این نشست قرار شد شرط‌های درنظر گفته شده از سوی آب منطقه‌ای استان رعایت و با انجام دوباره فعالیت کارشناسی، طبق نظر کارشناسی، محل بهره‌برداری معدن مشخص و نسبت به فعالیت آن در آینده با توجه به نظر کارشناسی اقدام شود.

فرماندار ویژه کاشان در خصوص آلودگی هوای این شهرستان و تصمیم مرکز استانداری اصفهان مبنی بر تعطیلی ۱۵ شهر دیگر استان، اضافه کرد: مبنای تعطیلی بر پایه سنجش آلودگی از مرکز‌های سنجش بود که باید عدد آن نزدیک به ۵۰۰ برسد تا مدیریت بحران احساس خطر و تصمیم به تعطیلی شهرستان کند.

به گفته وی، این رقم در کاشان نزدیک به ۱۵۰ بود که بر این پایه تعطیلی این شهرستان اعلام نشد و فقط هوا برای افراد با بیماری و حساسیت خاص، ناسالم و خطرناک بود.

منطقه عالم‌پرور کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان، با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت ۳۶۴ هزار و ۴۸۲ نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کاشان

عناوین برگزیده