تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۳۶۶
کد خبر: ۲۶۵۹۶۹

کاربرد اینترنت اشیاء (IOT) در صنعت نفت چیست؟

‌می‌متالز - اینترنت اشیا یکی از مجموعه فناوری‌های نوین است که می‌تواند در فرآیند‌های اکتشاف و تولید، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی، خط لوله، حمل و نقل و توزیع شناسایی و استفاده شود.

به گزارش می‌متالز، علی صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در سمینار تخصصی کاربرد اینترنت اشیاء در صنعت پتروشیمی که به همت مرکز گسترش اینترنت اشیاء ایران برگزار شد بیان کرد: تاثیر این تکنولوژی در صنعت پتروشیمی تا حدی زیاد است که استفاده از آن به معنای انقلابی بزرگ در این زمینه محسوب می‌شود و دانشی که منجر به فناوری و تولید محصول قابل تجاری سازی باشد، می‌تواند تولید ثروت و اشتغال را به دنبال داشته باشد. امید است که این مهم در همه صنایع بزرگ استان رخ دهد.

وی افزود: پتروشیمی و صنایع وابسته به آن نقش کلیدی در ارز آوری، ثروت آفرینی و اشتغال زایی کشور دارند. از این رو جهت استفاده از فناوری روز جهت توسعه پتروشیمی باید سرمایه گذاری‌های لازم صورت گیرد.

صالح نساج خاطر نشان کرد: کار اساسی که اینترنت اشیا در صنعت می‌تواند انجام دهد، کاهش خطرات، افزایش بهره‌وری، بهینه‌سازی و در نهایت بازدهی بیشتر است. با کمک فناوری IOT می‌توانیم به توسعه محصولات موجود کمک کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در صنعت پتروشیمی، ایمنی از اولویت بالایی برخوردار است. بدین منظور تدابیر و پروتکل‌های سخت گیرانه‌ای رعایت می‌شود. استفاده از فناوری اینترنت اشیا در پایش و رعایت این تدابیر می‌تواند کمک کند.

این سمینار تخصصی یک روزه با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان، رییس منطقه اقتصادی ویژه، رییس پارک علم و فناوری استان خوزستان، استادان و چهره‌های دانشگاهی، مدیران ارشد و متخصصان و کارشناسان صنعت پتروشیمی؛ برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی، در محل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده