تاریخ: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۲۸۳۹۰۶

اینترنت محدود سد تجارت میان ایران و روسیه

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: اگر مشکلاتی مانند مشکلات بانکی و ارزی و البته کاهش محدودیت‌های اینترنت رفع شود می‌توان انتظار داشت که تجارت مشترک میان ایران و روسیه اوج بگیرد.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق ایران و روسیه گفت: در جریان سفر هیات روسی به ایران در ماه گذشته جلسات ممتعدد کاری B۲B برگزار شد. این جلسات باعث شد که شرکت‌های مختلف دو کشور ارتباط خوبی برقرار کنند.

هادی تیزهوش تابان افزود: این‌ها اتفاقات خوبی بود و حتماً این ارتباطات به نتایج خوبی در زمینه تأمین نیاز‌های دو طرف خواهد رسید. چه در بخش صادرات و چه در بخش واردات مواد اولیه و نیاز‌های ما در زمینه تأمین غلات ارتباطات خوبی برقرار شد.

او با اعلام این خبر که قرار است هیات بزرگ تجاری نیز در بهمن ماه از ایران به ریاست مهندسی شافعی به روسیه برود، ادامه داد: این سفر در چارچوب گفتگو‌های رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه و در تکمیل سفر هیات روسی به ایران انجام خواهد شد تا بتوان ارتباطات بیشتری برقرار کرده و موضوعات را به صورت عملیاتی و حضوری دنبال کرد.

رئیس اتاق ایران و روسیه با اشاره به موانع تجاری میان ایران و روسیه گفت: همچنان مهم‌ترین مانع میان تجار دو کشور، مشکلات مالی و بانکی است که باید هر چه زودتر حل شود. دو طرف در این زمینه به راه‌حل‌هایی هم رسیده‌اند، فقط باید هر چه زودتر این راه‌ها اجرایی شود. همچنین باید زیرساخت‌های ارتباطی خودمان را تجهیز کنیم. ما می‌توانیم حجم بزرگ صادرات به روسیه داشته باشیم؛ اما به این شرط که لجستیک هوایی، زمینی و دریایی آماده باشد.

تیزهوش با بیان اینکه روسیه کشور بزرگی است و نیاز‌های متنوعی دارد که بسیاری از آن‌ها به ویژه در حوزه مواد غذایی جزو مزیت‌های ما محسوب می‌شود به سایت اتاق ایران گفت: متأسفانه قطع یا محدودسازی اینترنت و فیلترینگ تأثیر منفی بر مراودات ما با تجار خارجی از جمله تجار روس گذاشته است. در واقع این موضوع را هم باید به عنوان مانع جدید در مسیر مراودات تجاری خارجی تعریف کرد. انتظار داریم هر چه زودتر با رفع این مشکل بتوانیم امکان ارتباطات مستقیم و با کیفیت را مثل گذشته برقرار کنیم.

سفر هیات روسی به ایران

ماه گذشته، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه از سفر قریب الوقوع هیات بزرگ تجاری روسیه متشکل از شرکت‌های مختلف تولیدی و تجاری و اتاق‌های بازرگانی و صنعت جمهوری‌ها و استان‌های فدراسیون روسیه به منظور دیدار با همتایان ایرانی خود به کشورمان خبر داد.

وی افزود: این هیات که متشکل از بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان اقتصادی روسیه است به سرپرستی «سرگئی کاتیرین»، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت فدراسیون روسیه به ایران سفر خواهند کرد.

بنا بر اعلام سفارت ایران در روسیه، بر اساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده، هیات تجاری روسیه در سفر به ایران علاوه بر دیدار با «غلامحسین شافعی»، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تعدادی از مقامات دولتی کشورمان در حوزه‌های مرتبط اقتصادی و تجاری، در همایش نشست‌های دوجانبه با اتحادیه‌های مختلف صنعتی و تجاری ایران شرکت خواهند کرد.

هیات اتاق بازرگانی روسیه در سفر به ایران، علاوه بر تهران، از استان‌های اصفهان و گیلان نیز بازدید خواهند داشت تا ضمن دیدار با فعالان اقتصادی استان‌های گیلان و اصفهان، با ظرفیت‌های تجاری مناطق یادشده و به ویژه کریدور شمال-جنوب آشنا شوند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده