تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۶۶۱۷۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

برنامه‌های وزارت صمت برای حل مشکلات صنعت خودرو کشور

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکلات صنعت خودرو، دانش‌بنیان نبودن صنعت خودروسازی کشور را ازجمله عمده‌ترین دلایل کیفیت پایین خودرو‌ها دانسته و معتقد است نگاه به خارج کشور سبب شده از توسعه پلت‌فرم‌های بومی باز بمانیم.

به گزارش می‌متالز، عبداله توکلی‌لاریجانی تصریح کرد: «به صورت کلی، خودروسازی کشور با مشکلاتی همچون کیفیت پایین، نبود رقابت، قیمت نامناسب، خدمات پس از فروش ضعیف و... مواجه است. چنانچه این موارد را برگ‌هایی از یک درخت تصور کنیم و بخواهیم ریشه کلی این مشکلات را پیدا کنیم، باید گفت دانش‌بنیان نبودن صنعت خودرو؛ آفت اصلی به شمار می‌رود که مشکلات دیگر را نیز به دنبال آورده است.»

وی افزود: «به‌نظر من با حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن می‌توان انتظار‌های بهتری از صنعت نیز داشت. در حقیقت، اگر صنعت خودرو ما به سمت دانش‌بنیان شدن حرکت کند، قابلیت جذب توانایی‌ها و امکانات موجود را خواهد یافت و بهره‌برداری از فرصت‌های موجود را بیشتر می‌کند.»

وی ضمن اشاره به عارضه اصلی که سبب عدم توفیق خودروسازی شده است، گفت: «عارضه‌ای که در صنعت خودرو وجود دارد این است که فکر می‌کنیم فقط باید پایگاه محلیِ یک خودروساز خارجی باشیم. هرگاه این پایگاه بنابر دلایلی برهم می‌خورد، گرفتاری‌ها آغاز می‌شود. در گاهی نگاه به خارج از کشور داریم و همین موضوع باعث می‌شود در توسعه پلت‌فرم‌های بومی و حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن متوقف شویم. این فراز و فرود‌ها سبب می‌شود جریان پایدار تولید محصول در کشور رقم نخورد.»

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده