تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۶۶۲۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تضعیف بازار زغال کک سخت دریایی

‌می‌متالز - با توجه به ضعف‌های مداوم در بازار صادرات فولاد آسیا، قیمت زغال کک سخت دریایی در بازار cfr چین نسبت به هفته قبل کاهش یافت.

قیمت زغال کک سخت دریایی

به گزارش می‌متالز، قیمت در بازار زغال کک سخت دریایی در حوزه cfr چین در روز چهارشنبه (۲۹ ژوئن) در واکنش به قیمت‌های ضعیف صادرات فولاد در بازار‌های منطقه به کاهش خود ادامه داد.

شاخص‌های زغال کک در فست مارکت

ارزیابی فست مارکت برای زغال کک سخت دریایی ممتاز به صورت ذیل می‌باشد: قیمت پرمیوم زغال کک سخت دریایی ممتاز استرالیا در روز چهارشنبه (۲۹ ژوئن) حدود ۲۹۶.۶۷ دلار در هر تن فوب DBCT بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل حدود ۱۱.۷۵ دلار در هر تن کاهش یافته است.

همچنین پرمیوم زغال کک سخت دریایی ممتاز در روز چهارشنبه (۲۹ ژوئن) حدود ۴۰۱.۹۳ دلار در هر تن cfr جینگ تانگ قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل بدون تغییر بوده است.

قیمت زغال کک سخت دریایی ممتاز استرالیا در تاریخ ۲۹ ژوئن در حدود ۲۸۷.۶۳ دلار در هر تن فوب DBCT شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل کاهش ۲.۵ دلار در هر تن را تجربه کرده است.

همچنین زغال کک سخت دریایی ممتاز در روز چهارشنبه (۲۹ ژوئن) در حدود ۳۴۵.۹۵ دلار در هر تن cfr چینگدائو قیمت گذاری شد که نسبت به روز‌های قبل با کاهش ۵.۰۱ دلار در هر تن رو به رو بوده است.

یک تاجر مستقر در سنگاپور اظهار کرد: فعالیت تجاری در بازار فوب استرالیا در بحبوحه تقاضای واردات ضعیف از بازار‌های منطقه‌ای مانند هند در روز چهارشنبه (۲۹ ژوئن) نسبتا ضعیف بود.

یک تاجر مستقر در استرالیا گفت: پیشنهادات مربوط به زغال کک سخت دریایی در بازار فوب استرالیا پراکنده بود، در حالی که به گفته یک تاجر دیگر مستقر در استرالیا، قیمت‌های خرید برای محموله‌های زغال کک مربوط به لایکان ژوئن همچنان کاهش می‌یابد.

این تاجر در ادامه تصریح کرد: کاهش قیمت صادرات فولاد در بازار‌های بزرگ منطقه‌ای مانند هند، ژاپن و کره همچنان بر قیمت مواد خام مانند زغال کک فشار وارد کرده است.

یک تاجر مستقر در سنگاپور اظهار کرد: فعالان بازار در روز چهارشنبه (۲۹ ژوئن) مشتاقانه نظاره گر نتایج مناقصه زغال سنگ سخت با نوسان متوسط ​​ (PMV) با لایکان بین ۱۵ تا ۲۴ ژوئن هستند که انتظار می‌رود در روز پنجشنبه ۳۰ ژوئن به پایان برسد.

یک تاجر مستقر در شانگ‌های اظهار کرد: قیمت زغال کک در روز چهارشنبه (۲۹ ژوئن) در بازار cfr چین اندکی کاهش یافته است، زیرا تقاضای واردات برای محموله‌های بیشتر ضعیف بود.

وی در ادامه تصریح کرد: کارخانه‌های مستقر در چین در هفته منتهی به روز چهارشنبه (۲۹ ژوئن) به دنبال تهیه زغال کک از منابع داخلی هستند که به طور قابل توجهی ارزان‌تر از زغال کک در بازار دریایی است.

یک منبع کارخانه مستقر در پکن گفت: حاشیه سود کارخانه‌ها کماکان ضعیف است. در حالی که به دلیل افزایش مصالح ساختمانی مانند میلگرد فولادی، قیمت فولاد در بخش پایین دستی اندکی بهبود یافته است. در نتیجه احتمالاً خریداران در هفته‌های آتی به اولویت بندی هزینه‌ها ادامه خواهند داد.

بورس کالای دالیان

قرارداد بیشترین معاملات آتی زغال کک مربوط به ماه سپتامبر در تاریخ ۲۹ ژوئن با قیمت ۲۴۹۰.۵ یوان (۳۷۲ دلار) در هر تن بسته شد. این در حالی است که قیمت این محصول ۲۵ یوان در هر تن نسبت به قیمت بسته شده در روز سه شنبه کاهش داشته است.

به نقل از معامله گران، بیشترین قرارداد زغال کک مربوط به ماه سپتامبر در روز چهارشنبه (۲۹ ژوئن) با قیمت ۳۲۰۲ یوان در هر تن بسته شد که در مقایسه با هفته قبل حدود ۲۱ یوان در هر تن کاهش داشته است.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده