تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۶۶۳۰۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
در ماه می‌رقم خورد

واردات فولاد تخت ترکیه ۱۲ درصد کاهش یافت

‌می‌متالز - بر اساس گزارش موسسه آماری ترکیه (TÜIK)، واردات فولاد تخت ترکیه در ماه می ۱۲.۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و به ۷۲۸۱۰۸ تن رسید.

بررسی آمار واردات فولاد تخت ترکیه

به گزارش می‌متالز، بنابر داده‌های منتشر شده توسط این مؤسسه، حجم واردات فولاد تخت ترکیه نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، در ژانویه، زمانی که بیشتر سفارش‌ها برای تحویل در ماه می‌انجام شد، تقاضا برای فولاد تخت در ترکیه کند تا متوسط ​​بود.

در حال حاضر، بازار فولاد تخت در ترکیه نامشخص است و خریداران قبل از ثبت سفارش‌های بزرگ، بازار را بررسی می‌کنند.

منابع خبری گزارش دادند در صورت اعمال تعرفه‌های ضد دامپینگ، احتمالاً واردات کویل نورد گرم این کشور از اتحادیه اروپا و کره جنوبی کاهش می‌یابد.

به گفته اوگور دالبلر، مدیر اجرایی فولادساز ترکیه، چولاک اوغلو و معاون رئیس اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه (ÇIB) در مورد واردات کویل نورد گرم از اروپا و کره جنوبی انتظار می‌رفت ترکیه تعرفه‌های ضد دامپینگ را قبل از پایان ژوئن اعمال کند، اما در زمان انتشار این خبر هیچ اطلاعیه رسمی اعلام نشده بود.

ارزیابی هفتگی قیمت برای واردات کویل نورد گرم فولادی بندر اصلی cfr ترکیه در روز جمعه ۱ ژوئیه ۶۶۰ – ۶۷۰ دلار در هر تن cfr بود که نسبت به قیمت ۷۲۰ – ۷۵۰ دلار در هر تن در ۲۴ ژوئن ۶۰ – ۸۰ دلار کاهش داشت.

روسیه بزرگترین صادرکننده فولاد تخت به ترکیه در ماه می‌با ۱۴۹۹۰۲ تن، چین با ۹۶۴۰۴ تن و هند سومین فروشنده بزرگ فولاد مسطح به ترکیه با ۸۰۲۲۵ تن بود.

ارزیابی هفتگی قیمت برای واردات کویل نورد سرد فولادی بندر اصلی cfr ترکیه در روز جمعه ۷۴۰ تا ۷۵۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۸۴۰ تا ۸۵۰ دلار به ازای هر تن در ۲۴ ژوئن ۱۰۰ دلار کاهش داشت. در حالی که محموله‌ها از روسیه در مجموع ۱۲۸۳۰ تن بوده است.

ترکیه در این ماه ۳۶۵۳۶ تن کویل پوشش دار از کره جنوبی وارد کرد.

چین با ارسال ۱۷۵۳۸ تن، تامین کننده اصلی فولاد مسطح آلیاژی در عرض بیش از ۶۰۰ میلی متر به ترکیه در ماه می‌بود. فرانسه نیز با ۱۵۶۸۷ تن دوم شد.

واردات فولاد تخت ترکیه ۱۲ درصد کاهش یافت


منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده