تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۶۶۳۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افت قیمت سنگ آهن چین به دنبال کاهش تقاضای فولاد

‌می‌متالز - قیمت سنگ آهن چین در روز دوشنبه در پی کاهش میزان تقاضا در این کشور و با کاهش تولید بسیاری از کارخانه‌های فولاد سقوط کرد.

نگاهی کوتاه بر قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد

به گزارش می‌متالز، در ادامه روند کاهش شدید قیمت در چین، قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد وارداتی به شمال این کشور با ۴.۴۱ درصد کاهش به ۱۰۹.۸۹ دلار در هر تن رسید.

در نمودار زیر میزان قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد وارداتی به شمال چین از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ نشان داده شده است.

پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ آهن در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان چین، معاملات روزانه خود را با ۵.۸ درصد کاهش به ۷۱۹.۵۰ یوان (۱۰۷.۴۹ دلار) در هر تن پایان داد، که میزان زیان تا سومین نشست افزایش یافت و به پایین‌ترین حد خود نسبت به ۲۳ ژوئن رسید.

کاهش سهام معادن و خاموشی کوره‌های بلند کارخانه‌ها

بر اساس داده‌های منتشر شده، در ادامه روند نزولی بازار سهام معدن سنگ آهن نیز کاهش یافت، به طوری که واله ۳.۵ درصد، ریوتینو ۳.۶۹ درصد و Fortescue حدود ۶.۱۶ درصد نسبت به هفته قبل کاهش ارزش در سهام را تجربه نمودند.

همچنین، کارخانه‌های چینی ده‌ها کوره بلند را به دلیل انباشته شدن ذخایر پس از کاهش میزان تقاضای داخلی، تحت تاثیر محدودیت‌های کووید – ۱۹ و آب و هوای بد، خاموش کرده اند.

افت قیمت سنگ آهن چین به دنبال کاهش تقاضای فولاد

چشم انداز فزاینده رکود جهانی نیز بر جو و حرکت عمدی چین برای محدود کردن تولید فولاد تحت طرح کربن زدایی تأثیر گذاشت.

آتیلا ویدنل، مدیر عامل شرکت Navigate Commodities در سنگاپور در این زمینه گفت: انتظار داریم که معاملات آتی سنگ آهن در این هفته، با توجه به این عوامل منفی قیمتی، کاهش یابد.

شهر‌های شرق چین روز یکشنبه با ظهور خوشه‌های ویروس کرونا، محدودیت‌های کووید – ۱۹ را تشدید کردند که تهدید جدیدی برای بهبود اقتصادی چین تحت سیاست سختگیرانه دولت برای مقابله با کووید صفر است.

احیای محموله‌های سنگ آهن از استرالیا و برزیل عامل افزایش ذخایر بندری چین

با احیای محموله‌های سنگ آهن از استرالیا و برزیل، که باعث افزایش ذخایر بنادر چین در هفته گذشته پس از هشت هفته کاهش متوالی شد، گروه توسعه املاک شیمائو گروپ بازپرداخت اوراق قرضه را از دست داد. ویدنل در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه کوره‌های بلند چینی احتمالاً نظم و انضباط بهتری را به تولید فولاد خواهند داد، پیش بینی می‌کنیم که میزان ذخایر سنگ آهن در بنادر چین در این هفته افزایش یابد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده