تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۶۶۳۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش تولید ۲ تا ۳ درصدی فولاد خام چین در سال ۲۰۲۲

‌می‌متالز - صنعت انتظار دارد چین کاهش ۲۰ تا ۳۰ میلیون تنی یا ۲ تا ۳ درصدی تولید فولاد خام را در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده و در دستور کار خود قرار دهد.

میزان تولید فولاد خام چین

به گزارش می‌متالز، چین احتمالاً کاهش ۲۰ تا ۳۰ میلیون تنی یا ۲ تا ۳ درصدی در سال ۲۰۲۲ را در هدف کاهش تولید فولاد خود اعلام خواهد کرد.

فعالان بازار اعلام کردند کاهش تولید فولاد در این سطح ممکن است حرکت صعودی زیادی را برای بازار فولاد چین ایجاد نکند، زیرا تقاضای سالانه فولاد، که به دلیل بدهی بخش املاک تضعیف شده است، ممکن است حتی سریعتر کاهش یابد.

برخی منابع انتظار دارند که قیمت فولاد چین در نیمه دوم سال به نوسانات خود ادامه دهد، اما این نوسانات در محدوده کمتری نسبت به نیمه اول سال می‌باشد.

به نقل از منابع خبری، تقاضای سالانه فولاد چین در سال ۲۰۲۲ حداقل ۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. این مورد به این معنی است که برای کاهش ذخایر فولاد و افزایش واقعی قیمت فولاد، چین باید تولید سالانه فولاد خام خود را حدود ۵۰ میلیون تن در سال کاهش دهد.

یک منبع تولید کننده مستقر در چین گفت: برای چین غیر ممکن است که نزدیک به ۵۰ میلیون تن کاهش تولید فولاد خام سالانه را در دستور کار کارخانه‌های خود قرار دهد، زیرا این امر باعث بیکاری شده و فشار نزولی زیادی بر رشد تولید ناخالص داخلی وارد می‌کند.

معامله گران اعلام کردند اگر چین بخواهد تولید فولاد خام خود را در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تن در سال کاهش دهد، تولید سالانه فولاد خام این کشور به حدود ۱.۰۰۵ تا ۱.۰۱۵ میلیون تن کاهش خواهد یافت. این بدان معناست که میانگین تولید روزانه فولاد خام در ماه‌های ژوئن تا دسامبر حدود ۲.۶۶۵ تا ۲.۷۱۱ میلیون تن خواهد بود.

باید توجه داشت که میانگین تولید روزانه فولاد خام در ماه‌های ژوئن تا دسامبر سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳ تا ۱۴.۵ درصد نسبت به سطح روزانه در ماه می‌کاهش یافته است، اما همچنان ۱.۴ تا ۳.۲ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ است.

برخی منابع بازار گزارش دادند که تولید فولاد خام چین در ماه ژوئن کاهش یافته است و کاهش تولید فولاد در ماه جولای تسریع خواهد شد، زیرا در حال حاضر اکثر کارخانه‌های فولادی مستقر در چین در حال حاضر زیان ده هستند و موجودی‌های فولاد در هر دو کارخانه و بازار اسپات بالا می‌باشد.

به گفته تحلیل گران بازار، کاهش تولید فولاد در ماه جولای از افت بیشتر قیمت‌های فولاد جلوگیری می‌کند یا حتی باعث ایجاد برخی اصلاحات صعودی می‌شود، اما به گفته منابع خبری، این کاهش‌ها برای معکوس کردن روند نزولی بازار به دلیل تقاضای ضعیف فولاد بسیار ملایم خواهند بود.

فعالان بازار اعلام کردند تقاضای فولاد در بخش تولید و زیرساخت آن از ماه ژوئن ۲۰۲۲ به تدریج بهبود یافته است، اما کاهش تقاضای فولاد مربوط به اموال بسیار شدید بوده و همچنین بعید است حداقل در سه ماهه سوم بهبود یابد.

به گفته برخی ناظران بازار، بخش املاک چین، مهم‌ترین محرک برای تقاضای فولاد در چین بوده و ممکن است چین در سه ماهه سوم شاهد کاهش فروش و سرمایه گذاری مسکن باشد.

با این حال، حتی اگر فروش املاک جدید به صورت سالانه در سه ماهه چهارم افزایش یابد، توسعه دهندگان بیشتر پول را به جای راه اندازی خانه‌های جدید، برای تامین امنیت تکمیل پروژه‌ها صرف می‌کنند، که این امر به نفع کالا‌هایی مانند شیشه یا مس بوده، اما به نفع فولاد نمی‌باشد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده