تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۸۳۰۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
در ماه نوامبر رخ داد؛

افت ۱۵ دلاری شاخص قیمت فولاد چین

‌می‌متالز - میانگین شاخص قیمت فولاد چین طبق اعلام مای استیل در نوامبر ۵۶۸.۲ دلار بود که ۱۵ دلار نسبت به اکتبر افت داشت.

به گزارش می‌متالز، میانگین شاخص قیمت فولاد چین طبق اعلام مای استیل در نوامبر ۵۶۸.۲ دلار بود که ۱۵ دلار نسبت به اکتبر افت داشت.

افزایش سریع موارد ابتلا به کرونا در سراسر کشور چین به یکی از مشکلات عمده پیش روی رشد مصرف فولاد در ماه گذشته تبدیل شد، زیرا تولید صنایع و حمل و نقل اغلب با دستورات قرنطینه موقت صادر شده توسط مقامات محلی مختل می‌شد.

تحلیلگران معتقدند تقاضای فولاد چین ماه‌های آینده نیز تحت فشار زیادی باقی می‌ماند. از طرفی رسیدن فصل زمستان نیز رکود تقاضای فصلی فولاد چین را تشدید کرده است. از سوی دیگر، عرضه فولاد ممکن است در ماه دسامبر در سطح بالایی باقی بماند، زیرا فولادسازان در این ماه به طور فعال تولید خواهند کرد.

اصلاحات ساختاری که عرضه فولاد را هدف قرار می‌دهد احتمالا با جدیت کمتری اجرا می‌شود و محدودیت‌های تولید فولاد داخلی به طور موقت کاهش می‌یابد تا فولادسازان بتوانند بر تولید تمرکز کنند و به رشد اقتصادی کمک کنند.

با این حال اگرچه تولید بالا احتمالا قیمت مواد اولیه را افزایش می‌دهد که به نوبه خود ممکن است مقداری از قیمت فولاد حمایت کند، ولی تقاضای ضعیف مصرف کننده‌های نهایی این حمایت را تا حدی خنثی می‌کند و همچنان بر قیمت فولاد فشار می‌آورد.

از آنجایی که تولید فولاد افزایش می‌یابد در حالی که تقاضا نزولی است، احتمالا در اوایل دسامبر، موجودی بازار فولاد شروع به بالا رفتن خواهد کرد.

علاوه بر این، با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو چینی (۲۱ تا ۲۷ ژانویه ۲۰۲۳) فعالیت بازار به تدریج متوقف خواهند شد، که به این معنی است که از اوایل دسامبر، موجودی بازار فولاد چین احتمالا برای حدود شش هفته انباشته می‌شوند.

در چنین شرایط اجتناب ناپذیر است که فولادسازان برای تسهیل فروش، قیمت‌های عرضه خود را کاهش دهند. بنابراین، علی‌رغم مجموعه‌ای از سیاست‌های محرک اقتصادی پکن، فشاری که قیمت‌ها از سوی منابع متعدد با آن مواجه خواهند شد، می‌تواند منجر به کاهش بیشتر آن‌ها شود. همه تلاش می‌کنند از آسیب‌دیدگی‌های بنیادی جلوگیری کنند، اما زمستان در راه است و سرما بازار فولاد چین را فرا خواهد گرفت.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده