تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۲۶۸۶۵۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

بهبود قیمت فولاد در بازار معاملات آتی چین

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، با توجه به کاهش مشکلات مالی در چین، قیمت فولاد در بازار معاملات آتی افزایش یافت، اما تقاضا برای سنگ آهن در این کشور با کاهش همراه شد.

بازار فولاد و سنگ آهن چین

به گزارش می‌متالز، قیمت فولاد چین در معاملات آتی روز چهار‌شنبه (۲۰ ژوئیه) به دلیل تلاش‌های دولت برای کاهش مشکلات مالی در بخش دارایی این کشور افزایش یافت. این در حالی است که منابع خبری اعلام کردند قیمت سنگ آهن به دلیل نگرانی‌های مداوم در مورد کاهش تقاضا برای مواد مورد استفاده در فولادسازی کاهش یافت.

فعالان بازار در روز چهار‌شنبه (۲۰ ژوئیه) اعلام کردند بخش املاک چین که حدود یک چهارم تقاضای داخلی فولاد در این کشور را به خود اختصاص می‌دهد، در بحبوحه تحریم گسترده پرداخت وام مسکن در پروژه‌های ناتمام املاک، در کانون توجه قرار گرفته است.

معامله گران گزارش دادند تنظیم کننده‌های بازار چین تلاش‌های خود را برای تشویق وام دهندگان به اعطای وام به پروژه‌های واجد شرایط، افزایش داده اند تا از آشفتگی‌های به وجود آمده در اقتصاد که ناشی از قرنطینه‌های COVID-۱۹ بوده است کم کند.

منابع خبری اعلام کردند میلگرد‌های فولادی ساختمانی در معاملات بورس آتی شانگ‌های معاملات روزانه را در روز چهار‌شنبه (۲۰ ژوئیه) با قیمت ۳۷۷۴ یوان (۵۵۹.۳۷ دلار) در هر تن به پایان رساند. باید توجه داشت که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ۱.۷ درصد افزایش یافته است. بررسی‌ها نشان داد بالاترین سطح قیمت این محصول تا کنون حدود ۳۸۷۲ یوان بوده است، اما در روز جمعه از پایین‌ترین سطح ۱۹ ماهه خود بازگشت و شروع به افزایش کرد.

به نقل از برخی تاجران، قیمت ورق سیاه فولادی که در بدنه خودرو‌ها و لوازم خانگی استفاده می‌شود در روز چهار‌شنبه (۲۰ ژوئیه) با ۱.۴ درصد افزایش به ۳۷۵۵ یوان در هر تن رسید. باید توجه داشت که قیمت این محصول در هفته گذشته به پایین‌ترین حد خود در ۲۰ ماه گذشته رسیده بود.

فعالان بازار گزارش دادند قیمت فولاد ضد زنگ SHSS یک درصد نیز در روز چهار‌شنبه (۲۰ ژوئیه) با افزایش همراه شد.

آتیلا ویدنل، مدیر عامل شرکت Navigate Commodities در سنگاپور اظهار کرد: ما مطمئن هستیم که مقامات چینی اجازه ورشکستگی به توسعه دهندگان املاکی که بسیار بزرگ هستند، نمی‌دهند و از خطرات احتمالی انتقال ورشکستگی به بخش بانکی کشور جلوگیری می‌کنند.

معامله گران اعلام کردند قیمت‌های مواد خام مورد استفاده در فولادسازی در بازار معاملات آتی کاهش یافت، زیرا چشم انداز کلی تقاضای فولاد در چین تحت تأثیر خطرات COVID-۱۹ و آب و هوای نا مساعد ضعیف باقی مانده است.

در این میان منابع خبری اعلام کردند قیمت زغال کک در بورس کالای دالیان چین در روز چهار‌شنبه (۲۰ ژوئیه) حدود ۲.۶ درصد کاهش یافت. این در حالی است که کک افت ۱.۱ درصدی را به همراه داشت که نشان دهنده شروع افزایش‌های اولیه در قیمت این محصول خواهد بود.

تحلیل گران بازار گزارش دادند قرارداد سنگ آهن مربوط به ماه آگوست در بورس سنگاپور نیز تا ساعت ۰۷:۲۴ روز چهار‌شنبه (۲۰ ژوئیه) با ۲.۵ درصد کاهش به ۹۸.۲۰ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که بیشترین قرارداد سنگ آهن در بورس کالای دالیان مربوط به ماه سپتامبر در روز چهار‌شنبه با ۱ درصد کاهش به ۶۵۶.۵۰ یوان در هر تن رسید.

معامله گران اعلام کردند طرح مورد نظر دولت چین برای تشکیل یک شرکت جدید به منظور متمرکز کردن واردات سنگ آهن و سرمایه گذاری در توسعه معادن که می‌تواند قدرت قیمت گذاری این کشور را افزایش دهد، در هفته منتهی به روز چهار‌شنبه (۲۰ ژوئیه) شتاب بیشتری گرفته است.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده