تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۲۶۸۶۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش قیمت سنگ آهن، زنجیره فولاد را به کما برد/ صادرات ایران به محاق می‌‎رود؟

‌می‌متالز - یک کارشناس بازار فولاد می‌گوید: اگر تا پایان تابستان صادرات افزایش پیدا کند، بازار از این رکود خارج می‌شود، اما اگر وضعیت صادرات طبق روال جاری باشد ما همچنان با روکود و افت قیمت مواجه خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، جمشید حسامی با بررسی وضعیت فعلی بازار داخلی فولاد گفت: از مدتی قبل تا امروز در بازار فولاد ایران شاهد رکود و کاهش قیمت بودیم. درپی کاهش قیمت‌ها نیز خریداران عمده دست نگه داشتند تا ببینند وضعیت بازار به چه شکل خواهد شد.

وی عوامل افت قیمت را روند نزولی صادرات در ایران و همچنین کاهش قیمت‌های جهانی دانست و شرح داد: مدتی است که صادرات آهن‌آلات کاهش پیدا کرده است و این کاهش صادرات، موجب اشباع شدن کالا در داخل، رقابت تولیدکنندگان با یکدیگر و در نهایت افت قیمت می‌شود.

این کارشناس بازار فولاد در توضیح عوامل تاثیرگذار در افت فیمت‌ها ادامه داد: با افت قیمت جهانی سنگ‌آهن نیز به طور کلی قیمت مقاطع فولادی در جهان سیر نزولی پیش گرفته است، قطعا ما نیز از عرف جهانی خارج نیستیم و یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش قیمت داخلی، کاهش قیمت جهانی است.

حسامی با پیش بینی وضعیت بازار تا پایان تابستان تصریح کرد: اگر تا پایان تابستان صادرات افزایش پیدا کند، بازار از این رکود خارج می‌شود، اما اگر وضعیت صادرات طبق روال جاری باشد ما همچنان با روکود و افت قیمت مواجه خواهیم بود. اما احتمالا تا پایان تابستان در بازار با همین رکود و کاهش قیمت مواجه خواهیم بود.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده