تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۳
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۶۸۶۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

واکنش فعال فولادی به تحقیق و تفحص مجلس از ایمیدرو/ اقدامی راهگشا و سازنده برای زنجیره فولاد

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس را راهکار معقولی برای حل مشکلات و معضلات زنجیره فولاد خواند و گفت: تحقیق و تفحص‌های مجلس، راهکاری مناسب و معقول و همچنین فرصت مغتنمی برای شناسایی ایرادات و پیدا کردن راهکار‌ها در زنجیره فولاد است.

به گزارش می‌متالز، سید بهادر احرامیان با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس با طرح تحقیق و تفحص از ایمیدرو در حوزه فولاد اظهارداشت: طرح تحقیق و تفحص در زمینه صنعت فولاد و فولادسازان می‌تواند برای این صنعت موثر و مثبت باشد و حتی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و معضلات این صنعت در زنجیره فولاد باشد.

وی، با مثبت تلقی کردن تحقیق و تفحص ایمیدرو گفت: هر نهاد و سازمان دولتی که از بودجه دولت و بیت المال استفاده می‌کند، طبق قانون باید بر عملکرد آن نظارت و بررسی شود و به نظر می‌رسد این شیوه (تحقیق و تفحص) و تصمیم نمایندگان مجلس اقدامی خوب، مثبت و سازنده است.

عضو هیات رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: هر سازمانی که از بودجه دولتی استفاده می‌کند، می‌داند که باید در خصوص استفاده از منابع مالی دولتی توضیحاتی بدهد و نمایندگان مجلس این تصمیم را گرفته اند تا عملکرد بخش صنعت را عمیق‌تر و مشروح‌تر بررسی کنند.

احرامیان در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر الزام تحقیق و تفحص از دیگر بخش‌های صنعت فولاد گفت: قیمت‌گذاری محصولات فولادی و شیوه‌های قیمت گذاری آن، سیاست‌های تجاری و بازرگانی و سیاست‌های انقباضی -انبساطی صادرات و واردات می‌تواند از موضوعات قابل توجه در تحقیق و تفحص زنجیره فولاد باشد که ذینفعان بسیاری را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص می‌تواند راهکار معقولی برای حل مشکلات و معضلات زنجیره فولاد باشد، افزود: تحقیق و تفحص‌های مجلس می‌تواند به عنوان یک موقعیت مناسب و معقول برای بررسی بیشتر مشکلات و معضلات زنجیره فولاد باشد و فرصت مغتنمی برای شناسایی ایرادات و پیدا کردن راهکارهاست.

این فعال صنعتی درباره برخی گزارش‌های تحقیق و تفحص بدون نتیجه اظهارداشت: اگر نتیجه گزارش‌های تحقیق و تفحص صنعت فولاد کارشناسی شده و منطقی ارائه شود، می‌تواند نتیجه موثر و مفیدی در زنجیره فولاد بر جای گذارد، ولی قطعا تحقیق و تفحص بدون نتیجه، پیامی جز آب در هاون کوبیدن نخواهد داشت.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده