تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۰۹۹۷۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رشد قیمتی مس و سنگ آهن در هفته میلادی گذشته

‌می‌متالز - قیمت مس، ورق گرم فولادی چین و سنگ آهن در هفته میلادی گذشته رشدی اندک را تجربه کرد. روی، اما کاهش ۱.۱ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، مس در هفته گذشته تحت تاثیر افت دلار موفق به جبران قیمت در روز جمعه و افزایش در مقیاس هفتگی شد، اگرچه نگرانی‌های مرتبط با چشم‌انداز تقاضا خصوصا با ضعف اخیر شاخص‌های صنعتی در اقتصاد‌های بزرگ دنیا، همچنان سنگینی می‌کند. قیمت قرارداد‌های سه‌ماهه مس در معاملات آتی بورس فلزات لندن، با ۰.۶ درصد افزایش به سطح ۸، ۳۷۰ دلار در هر تن رسید.

روند هفتگی قیمت جهانی روی

روی در هفته گذشته شاهد ادامه روند نزولی خود با تداوم نگرانی‌های مرتبط با چشم‌انداز ضعیف تقاضا بود. قیمت روی در معاملات نقدی بورس فلزات لندن در هفته گذشته با ۱.۱ درصد کاهش در سطح ۲، ۳۳۶ دلار در هر تن قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت سنگ آهن

سنگ آهن در هفته گذشته شاهد نوسانات اندکی بود و کار خود را با رشد قیمتی ناچیزی پایان داد، اما انتشار اخباری مبنی بر دستور دولت‌محلی ناحیه تانگشان به عنوان قلب فولادسازی چین برای کاهش سطح فعالیت واحد‌های فولادی به دلیل آلودگی هوا، باعث نگرانی درباره احتمال کاهش تقاضا شده است. قیمت هر تن سنگ آهن در بورس سنگاپور با رشد ۰.۷ درصدی در سطح ۱۱۱.۷ دلار قرار گرفت.

روند هفتگی قیمت ورق گرم فولادی چین

ورق گرم فولادی چین با وجود عقب‌نشینی روز جمعه، موفق به ثبت رشد اندکی شد. خوش‌بینی معامله‌گران به اتخاذ سیاست‌های انبساطی با انتشار اخبار مبنی بر کاهش اجباری سطح تولید واحد‌های فولادی چین در هفته گذشته تا حد زیادی خنثی شد. قیمت این محصول بر اساس نرخ فوب چین با ۰.۵ درصد افزایش در سطح ۵۴۸ دلار در هر تن قرار گرفت.

منبع: مدار اقتصادی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده