تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۱
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۲۶۸۹۰۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

تلاش برای تصاحب دوباره بازار صادرات

‌می‌متالز - زیرفروشی فولاد روسیه و کاهش قیمت محصولات فولادی به از دست رفتن بازار‌های هدف صادرات ایران در یکی دو ماه اخیر منجر شد، تصویب عوارض صادراتی نیز به کاهش صادرات محصولات ایرانی و از دست رفتن بیش از پیش بازار هدف دامن زد به طوری که صادرات ایران تقریبا به صفر رسید.

صادرات فولاد ایران احیا می‌شود

به گزارش می‌متالز، در همین زمینه حسین بختیاری معاون فروش فولاد خراسان اظهار کرد: با وجود تولید مازاد بر مصرف داخلی، همچنین با توجه به سهل‌الوصول بودن بازار‌های هدف صادرات ایران با توجه به موقعیت کشور و بالا بودن کیفت محصولات فولادی، می‌توان این بازار را مجددا به دست آورد.

وی در ادامه بیان کرد: کسب دوباره بازار‌های صادراتی ضروری می‌نماید و تداوم تولید و حیات صنایع فولادی برای کشور ضروری است.

این فعال صنعتی افزود: توجه دولت به امر صادرات کشور بسیار ناچیز و محدود است، به همین جهت تولیدکنندگان نمی‌توانند چشم‌انداز روشنی داشته و برای صادرات محصولات خود برنامه‌ریزی کنند.

همچنین از آنجایی که مجوز صادرات ۲ ماه یکبار تمدید می‌شود، به همین دلیل تولیدکننده نمی‌داند آیا سری بعد هم مشمول این شرایط می‌شود و مجوز دریافت می‌کند یا خیر.

معاون فروش فولاد خراسان در خاتمه گفت: کشور ایران از دو نظر دارای امتیازات خوبی برای صادرات است، یکی موقعیت جغرافیایی خاص آن و امکان دسترسی سریع و آسان به کشور‌های اطراف و همچنین تولید محصولات فولادی با کیفیت، می‌تواند دوباره بازار‌های هدف خود را بازگرداند اگرچه برای این کار ممکن است با مشکلاتی نیز مواجه شود.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده