تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۲۶۸۹۳۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش صادرات فولاد ضد زنگ چین

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، با توجه به افزایش تقاضا در آسیای جنوب شرقی، میزان صادرات فولاد ضد زنگ چین به خصوص کویل نورد گرم فولادی در سه ماهه اول ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

بررسی بازار صادرات و واردات فولاد ضد زنگ چین

به گزارش می‌متالز، میزان واردات فولاد ضد زنگ چین در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ به ۲۷۱۳۰۰ تن رسید. این در حالی است که بررسی‌ها نشان داد میزان واردات فولاد ضد زنگ چین نسبت به ماه می‌افزایش ۱۸.۰۳ درصدی و نسبت به ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ رشد ۸.۶ درصدی را تجربه کرده است.

فعالان بازار اعلام کردند با این وجود، به نظر می‌رسد کاهش تقاضا در اروپا در واقع توسط آسیای جنوب شرقی و سایر مناطق و حتی کشور‌های شرق آسیا مانند ژاپن و کره جنوبی جبران شده است.

معامله گران در روز شنبه (۲۳ ژوئیه) گزارش دادند در این میان میزان واردات فولاد ضد زنگ از اندونزی به چین در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ نسبت به ماه قبل افزایش ۱۷.۴ درصدی را تجربه کرده است. این در حالی است که کل واردات چین در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ بالای ۸۰ درصد باقی مانده است. در این میان به نقل از منابع خبری، میزان واردات محصولات فولادی نیمه تمام در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ نسبت به ماه قبل به طور محسوسی افزایش یافت و میزان واردات کویل نورد گرم فولادی نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

تحلیل گران بازار خبر دادند که از نظر صادرات، حجم صادرات فولاد ضد زنگ چین در ماه ژوئن ۲۰۲۲ برابر با ۴۸۹۹۰۰ میلیون تن بود که نسبت به ماه می‌تغییری نداشته و نسبت به ماه آوریل ۰.۶۶ درصد افزایش داشته و نسبت به ماه ژوئن ۲۰۲۲ حدود ۰.۶۱ درصد رشد داشته است.

فعالان بازار در روز شنبه (۲۳ ژوئیه) گزارش دادند میزان صادرات محصولات فولادی ضد زنگ چین در سال ۲۰۲۲ از ماه فوریه روند صعودی داشته و حجم صادرات نیز به سطحی مشابه سال گذشته رسیده است.

منابع خبری اعلام کردند تقاضا در اروپا و ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ به شدت افزایش یافته است، اما به دلیل بحران انرژی در سال ۲۰۲۲ و همچنین افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، تقاضا در بازار اروپا به طور قابل توجهی ضعیف شده است.

به نقل از تاجران، از دیدگاه کشور‌های مختلف، عمده افزایش حجم صادرات از چین مربوط به ترکیه، ژاپن و کره جنوبی است. این در حالی است که هند و ویتنام نیز نسبت واردات نسبتاً بالایی را حفظ کرده اند. برعکس، نسبت میزان صادرات محصولات فولادی از چین به کشور‌های اروپایی تقریباً نصف شده و از ۱۲ درصد به ۷ درصد رسیده است. در این میان معامله گران اعلام کردند که کاهش تقاضا در اروپا توسط خوانش PMI از مقاصد عمده صادراتی و همچنین بررسی SMM تایید شده است.

معامله گران در روز شنبه (۲۳ ژوئیه) گزارش دادند در حال حاضر، نگرانی این است که کاهش تقاضا در اروپا و واردات از اندونزی ممکن است تأثیر کاهش تولید مداوم در چین را خنثی کند. با این وجود، به نظر می‌رسد کاهش تقاضا در اروپا در واقع توسط آسیای جنوب شرقی و سایر مناطق و حتی کشور‌های شرق آسیا مانند ژاپن و کره جنوبی جبران شده است. از سوی دیگر، تولید محصولات فولادی ضد زنگ اندونزی در ماه ژوئیه کاهش یافته است، بنابراین ممکن است واردات به چین کاهش یابد به طوری که فشار عرضه داخلی را نیز کاهش می‌دهد.

با توجه به بررسی‌های انجام شده از منظر انواع فولاد، رشد صادرات چین در دو ماه گذشته عمدتاً مربوط به مواد اولیه فرآوری مانند کویل نورد گرم بوده است.

به طور خلاصه منابع خبری در روز شنبه (۲۳ ژوئیه) اعلام کردند حجم صادرات محصولات فولادی از چین در ماه ژوئن همچنان قوی بوده است، اما این مورد که آیا افزایش تقاضا در آسیای جنوب شرقی می‌تواند به جبران کاهش طولانی مدت تقاضا در اروپا ادامه دهد یا خیر باید بررسی شود.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده