تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۷۰۰۶۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

تعمیرات اساسی یک تجهیز استراتژیک در فولاد خراسان با تکیه بر توان داخلی

‌می‌متالز - کارکنان متعهد شرکت با همکاری پیمانکاران متخصص داخلی کار تعمیر اساسی ترانس ۱۶۵ کیلوولت فولادسازی را، که یکی از تجهیزات حساس و استراتژیک تولید است، با موفقیت به انجام رسانده و آن را در مدار قرار دادند.

به گزارش می‌متالز، در حالی که بدعهدی شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم‌های ظالمانه، اشکالاتی در روند تامین ترانس خریداری شده از کشور ایتالیا ایجاد کرده، همکاران پرتلاش و متعهد بهره برداری، با یک برنامه ریزی مدبرانه، دوران اوج مصرف برق در کشور را به فرصتی برای تعمیر این تجهیز حساس و مهم بدل کردند و با خارج کردن ترانس ۱۶۵کیلوولت از زیر بار، اقدامات مورد نیاز و ضروری را برای اطمینان از کارکرد صحیح آن به انجام رساندند.

همکاران واحد توزیع و شبکه برق، در روز‌های اوج بار شبکه سراسری برق، با توجه به «محدودیت‌های تامین انرژی»، با قطع هدفمند برق و اجرای تعمیرات برنامه ریزی شده، برای اوج گیری روند تولید پس از رفع محدودیت‌ها آماده شدند.

بازبینی خطوط انتقال، شبکه و تجهیزات مرتبط و تعمیر تجهیزات راهبردی در شبکه برق مجتمع به همت کارکنان خستگی ناپذیر شرکت، امسال با تعمیر ترانس ۱۶۵ کیلوولت واحد فولادسازی شماره ۱ همراه بود.

به گفته مدیر «پشتیبانی فنی، انرژی و سیالات»، تعمیر این ترانسفورماتور، با انجام تست‌های قبل از تعمیرات، تخلیه ۶۰هزار لیتر روغن، عیب یابی توسط همکاران شرکت و پیمانکار تعمیر، ترمیم و رفع عیب، رطوبت گیری، شارژ مجدد روغن، تست‌های پس از تعمیر و زیر بار بردن ترانس، از نقاط اوج تعمیرات سالانه واحد پشتیبانی، انرژی و سیالات بوده است.

مهندس توکلی راد، همچنین از تعمیرات معمول سالانه پست برق، واحد آب رسانی و تولید اکسیژن و هوای فشرده خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با این تعمیرات، واحد‌های تولیدی، تازه نفس و با روحیه‌ای مضاعف آماده رکوردشکنی و تولید روزافزون باشند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده