تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۷
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۲۶۶۴۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس جمهور:

حقوق مالکانه معادن کردستان در همین استان هزینه می‌شود

‌می‌متالز - رئیس جمهور گفت: در سال‌جاری حدود ۱۰ برابر سال گذشته حق مالکانه معادن بیشتر می‌شود واین رقم جهت توسعه یافتگی استان کردستان هزینه خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان در سنندج گفت: در سفر به استان اعتبارات بسیار خوبی برای ۱۸۲ طرح در حوزه‌های مختلف بهداشت، آب و خاک، فرهنگ، راه شهرسازی و صنعت و معدن اختصاص یافت.

رئیس جمهور گفت: از این تعداد ۴۹ طرح در حوزه زیربنایی، ۱۰ طرح بهداشت و درمان، ۱۸ طرح در حوزه آب و خاک و طرح‌هایی نیز در بخش‌های اشتغال، فرهنگ، صنعت و معدن است.

او می‌گوید: برای اجرای ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار شبکه آبیاری در استان برنامه ریزی شده و محوریت ما در کردستان مساله اشتغال است چرا که بیکاری همه را رنج می‌دهد.

رئیس جمهور می‌گوید: طرح‌های ما بیشتر بر مبنای اشتغال و محرومیت زدایی است و ضمانت این مهم پیگیری وزرا در مرکز و مدیران کل استانی است، به گونه‌ای که مردم احساس آنچه تصویب شده در جهت تغییر زندگی آنان نقش دارد.

او گفت: اعتبارات بسیار خوبی به استان اختصاص داده شده است و در این راستا هشت هزار شغل جدید در حوزه‌های مختلف ایجاد خواهد شد.

رئیسی با ابراز گله‌مندی از افتتاح فرودگاه نیمه‌تمام سقز در طول سالیان گذشته گفت: در این سفر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته و دنبال روبان بریدن نیستیم و زمانی باید مراسم افتتاح گذاشته شود که پرواز‌ها راه‌اندازی شود.

حجت الاسلام رئیسی به موضوع طرح‌های نیمه تمام در شهرک‌های صنعتی کردستان هم اشاره کرد و گفت: برای رونق تجارت و صادرات که در کردستان بستر‌های تجاری خوبی دارد طرح‌هایی از جمله راه اندازی بازارچه‌های مرزی و منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان تصویب شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده