تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۶۶۶۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

صادرات اولین محموله میلگرد ذوب آهن اصفهان به اروپای شرقی

‌می‌متالز - با تلاش مجموعه مدیریت بازاریابی و صادرات شرکت، اولین محموله میلگرد تولیدی ذوب آهن اصفهان به کشور‌های اروپای شرقی صادر و حمل گردید.

به گزارش می‌متالز، محمد نورانیان مدیر بازاریابی و صادرات شرکت با بیان این مطلب افزود: " طی یکسال اخیر شاهد چند اتفاق تاثیرگذار بر بازارفولاد در کشور‌های همسایه و منطقه بوده ایم که از آن جمله می‌توان به تغییر دولت حاکم در افغانستان به عنوان یکی از مهمترین بازار‌های هدف صادراتی و محدودیت شدید صادرات فولاد به این کشور و همچنین جنگ در اوکراین و به دنبال آن سقوط شدید قیمت فولاد اشاره کرد که این عوامل در کنار رقابت منفی قیمتی رقبا و ادامه شرایط ناشی از تحریم ها، فرآیند صادرات محصولات فولادی را وارد فاز جدیدی نمود.

در واکنش به این شرایط، استراتژی توسعه بازار‌های صادراتی در دستور کار قرار گرفت و پس از مذاکرات فشرده قرارداد صادرات محموله میلگرد منعقد و محموله مذکور برای اولین بار توسط واگن‌های اروپایی به طور مستقیم از محل کارخانه تا اروپای شرقی حمل گردید. وی در ادامه افزود: " امروزه بیش از گذشته نیازمند تمایز در مقایسه با رقبا هستیم و در این راستا گسترش صادرات به کشور‌های اروپایی به دلیل توانمندی‌های ذوب آهن در مقایسه با سایر رقبا و از طرفی فرصت ایجاد شده برای جایگزینی در برخی بازار‌های سنتی رقبای منطقه ای، از اهمیت به سزایی برخوردار می‌باشد؛ بدین منظور پیگیری و تمدید گواهینامه CARES از کشور انگلستان و همچنین اخذ گواهینامه HOMOLOGATION از کشور آلمان انجام گردیده است. "

لازم به توضیح است شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین و تنها دارنده گواهینامه‌های معتبر یاد شده در ایران، از این پس قادر به صادرات محصولات خود به کشور‌های اروپایی خواهد بود.

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده