تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۶۷۱۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هوانینگ، واردات مواد سوختی را از افغانستان متوقف می‌کند

‌می‌متالز - هوانینگ، شرکت چینی تولید کننده برق در پاکستان تهدید کرده که در واکنش به افزایش نرخ زغال سنگ از سوی طالبان، واردات این مواد سوختی را از افغانستان متوقف می‌کند.

به گزارش می‌متالز، هوانینگ، شرکت چینی تولید کننده برق در پاکستان گفته که بهای بالای زغال سنگ افغانستان معضل نرخ بلند برق در پاکستان را بدتر می‌کند.

وب سایت بزنیس رکوردر به نقل از شرکت هوانینگ شن دونگ رویی که مسوولیت تولید نیروگاه برق زغالی ساهیوال در پنجاب را در دست دارد، در نامه‌ای به سازمان ملی برق پاکستان نوشته است که افزایش نرخ زغال وارداتی از افغانستان باعث می‌شود که برق ارزان برای پاکستان تولید نتواند.

شرکت هوانینگ شن دونگ رویی از سازمان برق پاکستان خواسته است تا نرخ زغال وارداتی را از افغانستان در هفته‌های آینده کاهش بخشد.

در خواست شرکت هوانینگ در حالی صورت می‌گیرد که پاکستان با مشکل کمبود و قطع برق رو به رو است.

افزایش جهانی نرخ نفت و کاهش ارزش روپیه پاکستانی در برابر دالر، مشکل کمبود برق و مواد سوختی را در پاکستان بدتر ساخته است.

حکومت پاکستان زیر فشار بحران کمبود انرژی، فعالیت شرکت‌ها و کارخانه‌های تجاری و تولیدی را به ۵ روز در هفته محدود کرده است.

طالبان اخیراً قیمت زغال صادراتی را ۳۰ درصد افزایش داد که حالا قیمت یک تن زغال افغانستان از ۹۰ دالر به ۲۰۰ دالر افزایش یافته است.

با این وجود هم کارشناسان اقتصادی می‌گویند که زغال سنگ افغانستان با نصف قیمت به پاکستان صادر می‌شود.

به گفته آنان، هم اکنون قیمت جهانی زغال سنگ در تن ۴۰۰ دالر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده