تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۰
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۶۶۸۰۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تهران عنوان کرد:

با قطعی برق عرضه کالا کاهش می‌یابد/ درآمد‌ها کفاف هزینه واحد‌های صنفی را نمی‌دهد

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه فروشندگان آهن آلات تهران می‌گوید: درآمد‌های واحد‌های صنفی کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و نوسان قیمت باعث شده خریداران دست نگه دارند.

به گزارش می‌متالز، با فرارسیدن پیک گرما از اواسط خرداد، مصرف برق افزایش یافته و از آنجا که در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی مناسبی برای رشد تولید برق متناسب با نیاز کشور نداشته‌ایم، با خاموشی در کشور اعم از قطعی برق واحد‌های صنعتی و تولیدی مواجه هستیم.

البته این موضوع که برق صنایع در تابستان قطع نمی‌شود، همیشه تکرار شده، اما واقعیت این است که همگی متوجه کمبود برق در کشور هستیم و بحث اصلی، نوع مدیریت در توزیع برق در کشوراست. صنایع فولاد، سیمان و پتروشیمی که اتفاقا جزو صادرات‌محورترین صنایع کشور به‌حساب می‌آیند، به شدت از این موضوع متضرر شده و زیان ناشی از آن سهامداران خرد و بازار سرمایه را متاثر می‌کند. در این باره با رئیس اتحادیه فروشندگان آهن آلات تهران گفتگو کردیم.

حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تهران ضمن اشاره به قطعی برق در صنایع کشور به ویژه بخش فولاد تصریح کرد: نوسان و اخلال به هر نحوی از جمله قطعی برق در خط تولیدی که با تمام ظرفیت در حال تولید است، آسیب جدی به آن مجموعه وارد خواهد کرد.

وی افزود: حتی اخلال در مقاطع خیلی کوتاه در طول روز نیز آسیب جدی به خط تولید و حتی بر روی نوسانات قیمت در بازار خواهد شد.

رستگار تاکید کرد: امیدواریم به زودی مشکل قطعی برق صنایع برطرف شود تا تولیدکنندگان دغدغه کمبود برق را نداشته باشند. حمایت‌های لازم و ارائه تسهیلات در بخش تولید خیلی کمک کننده به صنایع خواهد بود. درآمد‌های واحد‌های صنفی کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و نوسان قیمت باعث شده خریداران دست نگه دارند.

چندی پیش، جواد حسینی کیا عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس نیز درباره قطعی‌های برق و مشکل تولید برق در کشور به کاهش تولید و صادرات شمش فولاد اشاره و در ادامه بیان کرده بود که با توجه به شرایط نامساعد تامین انرژی برق و کاستی‌های تولید آن به دلایل مختلف، احتمال کاهش تولید فولاد کشور تا شهریور ماه وجود دارد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده