تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۶۶۸۲۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی انجمن فولاد ایران خبر داد؛

کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان فولادی

‌می‌متالز - مدیر بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی انجمن فولاد ایران از ایجاد و راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری فولاد در روز‌های آینده خبر داد و گفت: با تاسیس این صندوق ریسک ناشی از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان تا حد مطلوبی کاهش می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، بهروز اسماعیلی مدیر بومی سازی و توسعه تکنولوژی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران درباره اهمیت شرکت‌های دانش بنیان و نگاه دستگاه‌های مسئول به آن‌ها گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در وضعیت کنونی کشور می‌توانند در بخش مختلف صنعت کمک کننده باشند. حوزه معادن و صنایع معدنی، یکی از بخش‌های است که این شرکت‌ها می‌توانند در آن فعالیت کنند و در رفع نیازمندی‌های آن کمک کنند.

او در ادامه افزود: توجه به شرکت‌های دانش بنیان، به صورت خاص از سال ۹۷ دردستورکار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، به صورت جدی قرار گرفت. در این مسیر سازمان ایمیدرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با انجمن تولیدکنندگان فولاد همکاری داشتند و حمایت‌های خوبی نیز انجام دادند. تبلور این همکاری نیز در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در دی ماه سال ۱۳۹۷ دیده شد. حضور گسترده استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه، ارائه توانمندی‌ها و ارتباط گیری خوب آن‌ها با زنجیره آهن و فولاد و شناسایی نیازمندی‌های زنجیره، حاصل این تلاش‌ها است. خوشبختانه در سال‌های بعد هم این روند ادامه داشت. انشالله با حمایت معاونت علمی و فناوری و ایمیدور، این شرکت‌ها درجشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در ۱۴۰۱ هم حضورفعال خواهند داشت.

مدیر بومی سازی و توسعه تکنولوژی وعده رسیدن خبر‌های خوبی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان داد و گفت: ایجاد و راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری فولاد می‌تواند اتفاقات خوبی را برای استارت‌آپ‌ها رقم زند. این صندوق ریسک ناشی از سرمایه‌گذاری با شرکت‌های دانش‌بنیان را تا حد مطلوبی کاهش دهد. این پروژه در حال حاضر در دستور کار صندوق شکوفایی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد. سازمان ایمیدرو هم به روند این پروژه کمک می‌کند. صندوق پژوهش و فناوری فولاد با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار با مشارکت ایمیدرو و شرکت‌های زنجیره فولاد تشکیل می‌شود.

اسماعیلی در رویداد دایان که با ابتکار ایمینو، در معاونت علمی و فناوری تشکیل شده بود گفت: رفع نیاز‌های فناورانه شرکت‌های زنجیره آهن و فولاد همواره مورد توجه انجمن تولیدکنندگان فولاد بوده‌است. در همین زمینه، یک سامانه فراگیر با حمایت ایمیدرو، بهمرسانی توانمندی‌ها و نیاز‌ها توسط انجمن و شرکت ایریسا با نام تجاری "کارلینک" ایجاد شده است که زمینه حضور شرکت‌های دانش بنیان نیز در آن برنامه ریزی و فراهم شده است. حوزه فعالیت این سامانه توسعه کسب و کار، اطلاع رسانی و بهمرسانی توانمندی‌های سازندگان داخلی، شرکت‌های دانش بنیان با نیاز‌ها و فرصت‌های شرکت‌های زنجیره آهن و فولاد و سپس کل صنایع کشور است.

منبع: پایگاه خبری ایراسین

عناوین برگزیده