تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۱۱
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۶۶۹۳۳
سرویس خبر : متالورژی و مواد

رشد سود و درآمد عملیاتی کفرا

‌می‌متالز - شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ خود که به تازگی در کدال منتشر شده، خبر از رشد ۲۸ درصدی سود و ۶۳ درصدی این شرکت در حوزه درآمدعملیاتی داد.

به گزارش می‌متالز، شرکت فرآورده‌های نسوز ایران (ایرفکو IREFCO) در سال ۱۳۵۶ به منظور تولید فراورده‌های دیر گداز در انواع شاموتی، الومینی، قلیایی با ظرفیت ۳۰۰۰۰ تن در سال و با بهره گیری از تکنولوژی هاربیسون واکر آمریکا شروع به فعالیت نموده، اولین پروژه توسعه به منظور افزایش ظرفیت به میزان ۲۲۰۰۰ تن انواع فراورده‌های قلیایی در سال ۱۳۷۰ و دومین طرح توسعه و با هدف ایجاد ظرفیت تولید اجر‌های منیزیت گرافیتی به میزان ۲۰۰۰۰ تن در سال ۱۳۷۸ به بهره برداری رسیده اند.

این شرکت در حال حاضر به اتکا به سه دهه تولید، اکثریت قریب به اتفاق نسوز‌های مورد مصرف در صنایع اعم از دیرگداز‌های شکلدار (اجرها) و بی شکل (مونولیتیک) رادر سبد محصولات خود عرضه نموده و نیاز صنایع بسیار مهم و استراتژیک بویژه فولاد و سیمان را تامین میکند.

نسوز ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان اجر و مواد نسوز در کشور است این شرکت عمده محصولات خود را به شرکت‌های صنایع استفاده کننده از کوره مانند صنایع سیمان و فولاد و شیشه و ... عرضه میکند.

کفرا در سال گذشته موفق به رشد ۲۸ درصدی در سود خالص هر سهم شده است و درآمد‌های عملیاتی شرکت نیز از ۵،۱۰۶،۱۳۸ در سال ۱۳۹۹ به ۸،۲۶۲،۳۲۱ در سال ۱۴۰۰ رسیده یعنی بیش از ۶۰ درصد سود را تجربه کرده است.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده