تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۱۳
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۱۱۵۹۹
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان:

مرکز آموزش بین‌کارگاهی نسوز ایران در اصفهان راه‌اندازی شد

‌می‌متالز - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان از راه‌اندازی مرکز آموزش بین‌کارگاهی نسوز ایران در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی و با هدف کسب تجربه در محیط واقعی به مهارت‌جویان و جویندگان شغل خبر داد.

به گزارش می‌متالز، آرش اخوان امروز یکشنبه_ یکم مردادماه_ در مراسم افتتاح این مرکز در شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در شهرستان مبارکه، اظهار کرد: در قالب این سیستم آموزشی که در این مجموعه پیاده سازی شده آموزش در دل صنعت قرار گرفته و این آموزش‌ها در ادامه خواسته و نیاز صنایع تعریف می‌شود.

وی افزود: نگاه به مدل آموزشی در مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان از چند سال گذشته تاکنون تغییر پیدا کرده و از دیرباز بخشی بنام آموزش در صنایع و ارتباط با صنایع در مجموعه فنی و حرفه‌ای وجود داشته و همواره همکاری‌های متقابل خوبی با صنایع و صنوف وجود داشته است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بیان کرد: نقش صنعت و صنف در این سیستم آموزشی ۷۰ درصد و نقش فنی و حرفه‌ای هم ۳۰ درصد است که بعنوان بزرگترین امتیاز این نگاه آموزشی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مزیت این تغییر نگاه آموزشی، مشارکت صنایع و صنوف و سفارش‌محور شدن آموزش‌ها است، افزود: آموزش‌های مهارتی این اداره کل مبتنی بر نیاز روز و بازار کار است.

اخوان طبسی ادامه داد: مهارت‌آموزی یکی از عوامل ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است.

اخوان با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در محیط واقعی کار به دلیل ارتباط مستقیم با بازار کسب و کار از بهترین آموزش‌ها است، ادامه داد: ایجاد مراکز آموزش بین‌کارگاهی در واحد‌های تولیدی و صنعتی با برگزاری دوره‌های مهارتی و علمی کوتاه‌مدت برای جذب افراد به بازار کار ضرورتی اجتناب ناپذیر است و در این مراکز علاوه بر یادگیری مهارت، پرورش خلاقیت و کارآفرینی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مراکز آموزش بین‌کارگاهی با نظارت کارخانه و در قالب استاندارد‌های مهارت آموزشی سازمان فعالیت می‌کنند و از لحاظ تجهیزات آموزشی، مستقل از جریان خط تولید هستند.

مدیر عامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: راه اندازی مرکز آموزش بین‌کارگاهی آغازی برای همکاری این مجموعه صنعتی با مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان است.

محسن پروان با بیان اینکه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مجموعه نسوز ایران در راستای مسوولیت‌های اجتماعی این شرکت است، افزود: وظیفه اصلی و ذاتی صنعت تولید ثروت است، اما انتقال تکنولوژی و صنعت به مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم هم از وظایف صنایع است.

وی ادامه داد: وظیفه ما به عنوان یک واحد صنعتی که از امکانات مالی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برخوردار است باید با همکاری مجموعه‌های مختلف از جمله آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش به رشد و ارتقا مهارت‌ها در جامعه پیرامونی خود کمک کنیم.

آئین افتتاح مرکز آموزش بین‌کارگاهی و پایان دوره مهارت‌آموزی با حضور مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در شهرستان مبارکه برگزار شد.

منبع: ایمنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده